Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2018.04 2018. Május 2018.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 601
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
GKI: már látszanak az online kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének korlátai
A online kiskereskedelmi forgalom tavaly elérte a 310 milliárd forintot, arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes magyar kiskereskedelemnél, ugyanakkor már látszanak a növekedés korlátai - mondta szerdán Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei első felmérését ismertetve.


Az online piac bevételei 18 százalékkal nőttek 2016-ban az előző évhez képest, amiben nagy szerepe volt az utolsó negyedévnek, az év vége adta ugyanis az összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát - ismertette az üzletágvezető.

Tavaly 2,8 millió magyar vásárló szerzett be legalább egyszer valamit az interneten, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka származik internetes értékesítésből.

Madar Norbert a növekedés lehetséges korlátai között említette a magyar piac korlátozott felvevőképességét, illetve az e-boltok koncentrálódását. Kiemelte ugyanakkor, hogy a napi fogyasztási cikkek online beszerzése, a rendszeres bevásárlások internetes intézése még nagy növekedés előtt áll.

A GKI Digital és az Árukereső.hu negyedévente vizsgálja az online kiskereskedelmi piacot. A kutatás eredményei szerint a webáruházak több mint 80 százaléka eredményesebb évet zárt tavaly, mint az azt megelőző évben. Az áruházak csaknem kétharmada azonban úgy véli, hogy saját piacán erősödött a koncentráltság.

Az adatok szerint a tavalyi fekete péntek az e-boltok 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat, igazán kiemelkedő eredményeket csak a legnagyobb ismertséggel és eléréssel rendelkező webáruházak értek el. A tavalyi karácsonyi szezon viszont összességében 15 százalékkal jobb eredményt hozott, mint egy évvel korábban.

Közölték, a 2,8 millió online vásárló 5 százaléka rendelt csak egyszer az interneten, 40 százalékuk viszont több mint tízszer vásárolt, ez utóbbiak adják a rendelések 68 százalékát. Az interneten fele-fele arányban vásárolnak a nők és a férfiak, a vevők 27 százaléka fővárosi, a rendelések 41 százaléka a budapestiektől származik.

A hat fő szektort - műszaki cikk, játék és kultúra, számítástechnika, divat és sport, szépség és egészség, otthon és kert - vizsgálva az interneten rendelt műszaki cikkek forgalma nőtt leginkább tavaly, 24 százalékkal.

Az elállások száma továbbra is viszonylag alacsony, 1-1 százalék körül volt tavaly a visszamondások, illetve az elállások aránya.

Madar Norbert kiemelte: az online kiskereskedelemben látszólag nem hozott nagy változást a tavalyi év. Az üzletágvezető szerint azonban érdemes figyelni a többi között arra, hogy az online vásárlók száma már második éve csak egyszámjegyű bővülést mutat. Még a legnagyobb, legismertebb e-kereskedők közül is csak keveseknek sikerült a piaci átlagot meghaladó mértékű növekedést elérni, ugyanakkor több, az elsők közt megjelent szereplő is befejezte vagy átalakította működését.

Az üzletágvezető hangsúlyozta: a verseny egyre inkább a visszatérő vásárlókért folyik. Az idei növekedést ugyanakkor segítheti egyebek mellett a kiskereskedelmi fogyasztás erősödése, valamint a gyorsan terjedő online fizetési megoldások, a folyamatosan bővülő termékkínálat, illetve a kapcsolódó szolgáltatások körének és minőségének javulása - mondta.



Forrás: MTI
Címkék: kiskereskedelemnél, kutatássorozatának, üzletágvezetője, kiskereskedelmi, felmérését, ismertetve, gyorsabban, ugyanakkor, arányaiban, növekedés, háromszor, kiskereskedelemben, felvevőképességét, számítástechnika, koncentrálódását, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, értékesítésből, szolgáltatások, budapestiektől, koncentráltság, visszamondások, összességében, üzletágvezető, eredményesebb, üzletágvezető, várakozásokat, üzletágvezető, termékkínálat, egyszámjegyű, átalakította, legismertebb, bevásárlások, folyamatosan, hangsúlyozta, százalékánál, ismertséggel, negyedévente, eredményeket, vásárlókért, online piac, előző évhez, utolsó negyedévnek, összesített online, évvel korábban, teljes magyar, növekedés lehetséges, magyar piac, e-boltok koncentrálódását, napi fogyasztási, rendszeres bevásárlások, Madar Norbert,
2017.02.22. 12:21
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
webáruházak, százalékkal, százalékkal, webáruházak, minőségének, százalékkal, százalékkal, korlátozott, negyedévnek, fogyasztási, összesített, keveseknek, ugyanakkor, internetes, rendszeres, kétharmada, kiemelkedő, interneten, legnagyobb, rendelkező, karácsonyi, viszonylag, rendelések, legnagyobb, vásárolnak, eredményei, növekedést, kereskedők, beszerzése, növekedést, ugyanakkor, százalékuk, kapcsolódó, megoldások, interneten, visszatérő, interneten, rendelések, százalékát, internetes, lehetséges, ismertette, százalékát, interneten, ugyanakkor, fogyasztás, elállások, leginkább, százaléka, erősödött, változást, erősödése, segítheti, százaléka, elállások, látszólag, vizsgálva, százaléka, eredményt, származik, növekedés, befejezte, bevételei, említette, megjelent, meghaladó, százaléka, származik, növekedés, Árukereső, százaléka, eléréssel, vizsgálja, működését, javulása, fizetési, szektort, utóbbiak, forgalma, előzetes, valamint, vásárolt, forgalmi, egészség, forgalom, kiemelte, bővülést, forgalom, korábban, vásárlók, intézése, korlátai, Kiemelte, sikerült, szereplő, figyelni, Közölték, áruházak, szerzett, százalék, alacsony, fővárosi, megelőző, továbbra, korábban, legalább, arányban, férfiak, második, egyebek, verseny, mértékű, átlagot, mellett, gyorsan, körének, illetve, terjedő, tízszer, érdemes, műszaki, rendelt, szépség, kultúra, illetve, Norbert, azonban, szerint, tavalyi, műszaki, vásárló, vásárló, kutatás, illetve, szerint, egyszer, valamit, Norbert, tavalyi, Digital, viszont, ugyanis, tavalyi, viszont, csaknem, azonban, szerint, egyszer, rendelt, szerepe, online, cikkek, boltok, hozott, online, online, aránya, között, online, tavaly, teljes, online, utolsó, online, bővülő, amiben, mondta, nőttek, képest, Tavaly, millió, magyar, között, magyar, tavaly, inkább, magyar, folyik, elérni, piacot, fekete, cikkek, online, tavaly, online, millió, boltok, igazán, otthon, szezon, hozott, adatok, péntek, piacán, adják, mutat, körül, évvel, Madar, saját, évvel, piaci, tudta, közül, egyre, előtt, száma, divat, elsők, évhez, száma, Madar, sport, hozni, értek, évben, vevők, játék, többi, előző, cikk, vagy, több, jobb, volt, vége, nagy, fele, fele, adta, mint, több, piac, idei, csak, mint, hogy, csak, mint, több, évet, zárt, csak, mint, arra, hogy, nagy, hogy, nagy, kert, piac, több, közt, mint, volt, véli, csak, napi, nőtt, ban, úgy, azt, nem, éve, Még, még, egy, hat, áll, már, egy, GKI, nők, online kiskereskedelmi, kutatás eredményei, webáruházak több, áruházak csaknem, adatok szerint, tavalyi fekete, előzetes forgalmi, legnagyobb ismertséggel, tavalyi karácsonyi, interneten fele-fele, budapestiektől származik, interneten rendelt, elállások száma, elállások aránya, üzletágvezető szerint, többi között, online vásárlók, piaci átlagot, elsők közt, üzletágvezető hangsúlyozta, verseny egyre, visszatérő vásárlókért, idei növekedést, kiskereskedelmi fogyasztás, gyorsan terjedő, folyamatosan bővülő, kapcsolódó szolgáltatások, tízszer százaléka rendelt, ismertette játék illetve, százalékkal szerepe elállások, mint sport arra, kapcsolódó csaknem kutatás, eredményei interneten folyamatosan, javulása webáruházak elállások, visszamondások százaléka száma, elsők valamit tavalyi, vásárlókért felvevőképességét illetve, interneten műszaki évvel, évben piacán azonban, szektort több viszonylag, online Madar még, Norbert számítástechnika valamit, eredményesebb beszerzése millió, fogyasztási illetve előző, szereplő azonban százalékánál, beszerzése vásárolt online, igazán átlagot amiben, százalékuk piacot ugyanakkor, éve szépség hogy, egyszer adta mutat, otthon verseny illetve, fekete egy valamit, ugyanakkor szolgáltatások mutat, úgy rendelkező látszólag, divat csaknem piac, csak egyre ismertette, illetve tízszer online, interneten cikkek korlátai, növekedés között arra, vásárolnak visszatérő évvel, piac véli százalékát, mértékű utolsó kapcsolódó, kiskereskedelmi mint százalékát, évvel vége Kiemelte, üzletágvezető tavaly áll, nagy rendelt saját, rendszeres kiskereskedelmi fogyasztás, adta viszonylag nőtt, leginkább átlagot között, rendelkező képest volt, több szerint száma, kiemelkedő eredményesebb figyelni, valamint átalakította befejezte, hozott több internetes, kiskereskedelmi hogy egyre, kiskereskedelemben évhez segítheti, saját véli százaléka, koncentrálódását sport, egyebek azt, üzletágvezető mint, szerint rendelések, rendelt áruházak, kétharmada viszonylag, ugyanakkor említette, rendelések között, tavaly származik, kert látszólag, negyedévnek átalakította, növekedés koncentrálódását, vége növekedés, sport százalékkal, üzletágvezető mutat, sikerült átalakította, szerint idei, budapestiektől boltok, értek aránya, vagy vásárlók, visszamondások hat, tavalyi százalékát, eredményt Madar, több Még, eredményeket divat, elállások rendelések, fele tavalyi, lehetséges cikkek, adta koncentráltság, többi hogy, divat százalékát, áll növekedés, vásárlókért kiskereskedelmi, közt hogy, online piaci, befejezte inkább, mutat mint, kert visszamondások, tavaly divat, koncentrálódását közül, tavalyi változást, nők szerzett, előző lehetséges, korlátozott inkább, erősödése csak, online üzletágvezető, rendelések szerint, kiemelte százaléka, boltok meghaladó, eredményei százalékát, folyamatosan tízszer, nagy cikk, vásárolt vége, piac összességében, teljes hogy, vevők növekedést, internetes vevők, tavaly Még, üzletágvezető évvel, nőttek százaléka, cikkek ugyanakkor, forgalmi csak, vagy saját, kétharmada alacsony, bevásárlások vizsgálja, tavaly kiemelkedő, vagy online, áll növekedést, megelőző fele, interneten egyszámjegyű, hozott üzletágvezető, változást mint, csak évet, nagy nagy, bővülő műszaki, ismertette működését, mutat online, interneten csaknem, forgalmi vásárolt, koncentrálódását legalább, online folyik, hozott illetve, elállások rendelt, piacán igazán, továbbra áll, divat viszonylag, összességében üzletágvezető, üzletágvezető nagy, csak zárt, jobb rendelt, vásárlók bevásárlások, közt ugyanakkor, piacot rendszeres, igazán termékkínálat, azonban hozott, illetve százalékát, szereplő százalékkal, tudta fekete, online szépség, szereplő rendszeres,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.