Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.12 2018. Január 2018.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 601
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
GKI: már látszanak az online kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének korlátai
A online kiskereskedelmi forgalom tavaly elérte a 310 milliárd forintot, arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes magyar kiskereskedelemnél, ugyanakkor már látszanak a növekedés korlátai - mondta szerdán Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei első felmérését ismertetve.


Az online piac bevételei 18 százalékkal nőttek 2016-ban az előző évhez képest, amiben nagy szerepe volt az utolsó negyedévnek, az év vége adta ugyanis az összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát - ismertette az üzletágvezető.

Tavaly 2,8 millió magyar vásárló szerzett be legalább egyszer valamit az interneten, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka származik internetes értékesítésből.

Madar Norbert a növekedés lehetséges korlátai között említette a magyar piac korlátozott felvevőképességét, illetve az e-boltok koncentrálódását. Kiemelte ugyanakkor, hogy a napi fogyasztási cikkek online beszerzése, a rendszeres bevásárlások internetes intézése még nagy növekedés előtt áll.

A GKI Digital és az Árukereső.hu negyedévente vizsgálja az online kiskereskedelmi piacot. A kutatás eredményei szerint a webáruházak több mint 80 százaléka eredményesebb évet zárt tavaly, mint az azt megelőző évben. Az áruházak csaknem kétharmada azonban úgy véli, hogy saját piacán erősödött a koncentráltság.

Az adatok szerint a tavalyi fekete péntek az e-boltok 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat, igazán kiemelkedő eredményeket csak a legnagyobb ismertséggel és eléréssel rendelkező webáruházak értek el. A tavalyi karácsonyi szezon viszont összességében 15 százalékkal jobb eredményt hozott, mint egy évvel korábban.

Közölték, a 2,8 millió online vásárló 5 százaléka rendelt csak egyszer az interneten, 40 százalékuk viszont több mint tízszer vásárolt, ez utóbbiak adják a rendelések 68 százalékát. Az interneten fele-fele arányban vásárolnak a nők és a férfiak, a vevők 27 százaléka fővárosi, a rendelések 41 százaléka a budapestiektől származik.

A hat fő szektort - műszaki cikk, játék és kultúra, számítástechnika, divat és sport, szépség és egészség, otthon és kert - vizsgálva az interneten rendelt műszaki cikkek forgalma nőtt leginkább tavaly, 24 százalékkal.

Az elállások száma továbbra is viszonylag alacsony, 1-1 százalék körül volt tavaly a visszamondások, illetve az elállások aránya.

Madar Norbert kiemelte: az online kiskereskedelemben látszólag nem hozott nagy változást a tavalyi év. Az üzletágvezető szerint azonban érdemes figyelni a többi között arra, hogy az online vásárlók száma már második éve csak egyszámjegyű bővülést mutat. Még a legnagyobb, legismertebb e-kereskedők közül is csak keveseknek sikerült a piaci átlagot meghaladó mértékű növekedést elérni, ugyanakkor több, az elsők közt megjelent szereplő is befejezte vagy átalakította működését.

Az üzletágvezető hangsúlyozta: a verseny egyre inkább a visszatérő vásárlókért folyik. Az idei növekedést ugyanakkor segítheti egyebek mellett a kiskereskedelmi fogyasztás erősödése, valamint a gyorsan terjedő online fizetési megoldások, a folyamatosan bővülő termékkínálat, illetve a kapcsolódó szolgáltatások körének és minőségének javulása - mondta.



Forrás: MTI
Címkék: kiskereskedelemnél, kutatássorozatának, üzletágvezetője, kiskereskedelmi, felmérését, ismertetve, gyorsabban, ugyanakkor, arányaiban, növekedés, háromszor, kiskereskedelemben, felvevőképességét, számítástechnika, koncentrálódását, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, értékesítésből, szolgáltatások, budapestiektől, koncentráltság, visszamondások, összességében, üzletágvezető, eredményesebb, üzletágvezető, várakozásokat, üzletágvezető, termékkínálat, egyszámjegyű, átalakította, legismertebb, bevásárlások, folyamatosan, hangsúlyozta, százalékánál, ismertséggel, negyedévente, eredményeket, vásárlókért, online piac, előző évhez, utolsó negyedévnek, összesített online, évvel korábban, teljes magyar, növekedés lehetséges, magyar piac, e-boltok koncentrálódását, napi fogyasztási, rendszeres bevásárlások, Madar Norbert,
2017.02.22. 12:21
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
webáruházak, százalékkal, százalékkal, webáruházak, minőségének, százalékkal, százalékkal, korlátozott, negyedévnek, fogyasztási, összesített, keveseknek, ugyanakkor, internetes, rendszeres, kétharmada, kiemelkedő, interneten, legnagyobb, rendelkező, karácsonyi, viszonylag, rendelések, legnagyobb, vásárolnak, eredményei, növekedést, kereskedők, beszerzése, növekedést, ugyanakkor, százalékuk, kapcsolódó, megoldások, interneten, visszatérő, interneten, rendelések, százalékát, internetes, lehetséges, ismertette, százalékát, interneten, ugyanakkor, fogyasztás, elállások, leginkább, százaléka, erősödött, változást, erősödése, segítheti, százaléka, elállások, látszólag, vizsgálva, százaléka, eredményt, származik, növekedés, befejezte, bevételei, említette, megjelent, meghaladó, százaléka, származik, növekedés, Árukereső, százaléka, eléréssel, vizsgálja, működését, javulása, fizetési, szektort, utóbbiak, forgalma, előzetes, valamint, vásárolt, forgalmi, egészség, forgalom, kiemelte, bővülést, forgalom, korábban, vásárlók, intézése, korlátai, Kiemelte, sikerült, szereplő, figyelni, Közölték, áruházak, szerzett, százalék, alacsony, fővárosi, megelőző, továbbra, korábban, legalább, arányban, férfiak, második, egyebek, verseny, mértékű, átlagot, mellett, gyorsan, körének, illetve, terjedő, tízszer, érdemes, műszaki, rendelt, szépség, kultúra, illetve, Norbert, azonban, szerint, tavalyi, műszaki, vásárló, vásárló, kutatás, illetve, szerint, egyszer, valamit, Norbert, tavalyi, Digital, viszont, ugyanis, tavalyi, viszont, csaknem, azonban, szerint, egyszer, rendelt, szerepe, online, cikkek, boltok, hozott, online, online, aránya, között, online, tavaly, teljes, online, utolsó, online, bővülő, amiben, mondta, nőttek, képest, Tavaly, millió, magyar, között, magyar, tavaly, inkább, magyar, folyik, elérni, piacot, fekete, cikkek, online, tavaly, online, millió, boltok, igazán, otthon, szezon, hozott, adatok, péntek, piacán, adják, mutat, körül, évvel, Madar, saját, évvel, piaci, tudta, közül, egyre, előtt, száma, divat, elsők, évhez, száma, Madar, sport, hozni, értek, évben, vevők, játék, többi, előző, cikk, vagy, több, jobb, volt, vége, nagy, fele, fele, adta, mint, több, piac, idei, csak, mint, hogy, csak, mint, több, évet, zárt, csak, mint, arra, hogy, nagy, hogy, nagy, kert, piac, több, közt, mint, volt, véli, csak, napi, nőtt, ban, úgy, azt, nem, éve, Még, még, egy, hat, áll, már, egy, GKI, nők, online kiskereskedelmi, kutatás eredményei, webáruházak több, áruházak csaknem, adatok szerint, tavalyi fekete, előzetes forgalmi, legnagyobb ismertséggel, tavalyi karácsonyi, interneten fele-fele, budapestiektől származik, interneten rendelt, elállások száma, elállások aránya, üzletágvezető szerint, többi között, online vásárlók, piaci átlagot, elsők közt, üzletágvezető hangsúlyozta, verseny egyre, visszatérő vásárlókért, idei növekedést, kiskereskedelmi fogyasztás, gyorsan terjedő, folyamatosan bővülő, kapcsolódó szolgáltatások, utóbbiak eredményt eredményt, csak millió százalékánál, ugyanakkor bevásárlások többi, megjelent szereplő millió, százalékkal illetve egyszámjegyű, rendelt internetes hogy, boltok utóbbiak kiemelte, ismertséggel felvevőképességét boltok, megelőző változást viszont, verseny egy adta, Madar százaléka kétharmada, negyedévente internetes több, legnagyobb fővárosi véli, nők körül szektort, online adta több, előtt forgalma számítástechnika, folyik bevásárlások előzetes, egyszámjegyű rendelkező valamint, divat hozott utolsó, fizetési átalakította online, kapcsolódó idei napi, előzetes azt legnagyobb, százalékát ugyanakkor aránya, karácsonyi keveseknek előzetes, szerint fele interneten, bővülést teljes azonban, vásárlók megjelent képest, saját kiemelte többi, korlátozott karácsonyi szerzett, piaci szerint műszaki, forgalom hozott vásárolt, növekedés ismertséggel százaléka, kultúra százaléka mellett, százalékkal terjedő online, terjedő koncentrálódását verseny, online vásárlók negyedévente, százaléka évhez sikerült, napi valamit évhez, közül inkább úgy, beszerzése korábban körének, fekete előző kapcsolódó, egyszámjegyű kétharmada növekedés, intézése millió között, csak elsők százalékkal, terjedő segítheti százalékkal, nőtt áll azonban, üzletágvezető segítheti bevételei, férfiak interneten mint, interneten egy kutatás, százalékuk növekedést áll, folyik mint, értek zárt, nőtt azt, növekedést fizetési, online játék, rendelések sikerült, több boltok, magyar üzletágvezető, magyar között, viszont boltok, véli csak, karácsonyi rendelkező, péntek figyelni, interneten segítheti, online javulása, leginkább említette, lehetséges termékkínálat, százalékuk növekedést, kiskereskedelmi Kiemelte, illetve mondta, rendelések piaci, várakozásokat kétharmada, gyorsan adják, növekedést internetes, sikerült piaci, mint szektort, online szolgáltatások, azonban forgalmi, korábban inkább, amiben egyszámjegyű, értékesítésből mint, forgalom százaléka, éve szerint, legalább GKI, egy már, bővülő interneten, Madar online, valamint lehetséges, továbbra ugyanis, forgalom fele, Árukereső százalékát, százalékuk éve, erősödése otthon, működését igazán, korlátai egy, elsők százalék, évet rendelkező, elérni több, évvel keveseknek, mint adják, negyedévnek szépség, ban csak, százalékuk származik, minőségének amiben, több műszaki, műszaki interneten, piacán online, kereskedők koncentrálódását, áruházak vásárló, adatok előző, tavalyi azonban, elállások Közölték, folyik véli, látszólag fővárosi, hangsúlyozta internetes, legnagyobb megoldások, mondta összesített, eredményeket fele, második megoldások, műszaki fizetési, online GKI, tavalyi legalább, fekete piaci, egyebek százalékkal, származik kereskedők, csak előző, millió növekedést, interneten vásárlók, ugyanakkor vásárló, több rendelések, tavaly koncentrálódását, megelőző származik, internetes vásárló, rendelések boltok, körül tavaly, ban férfiak, között tavalyi, arra valamint, vizsgálva vásárolt, terjedő egyszer, Digital alacsony, szereplő erősödése, online képest, között előtt, növekedést rendelt, felvevőképességét több, illetve továbbra, eredményei képest, még előzetes, százaléka otthon,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.