Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.10 2017. November 2017.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 601
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
GKI: már látszanak az online kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének korlátai
A online kiskereskedelmi forgalom tavaly elérte a 310 milliárd forintot, arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes magyar kiskereskedelemnél, ugyanakkor már látszanak a növekedés korlátai - mondta szerdán Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei első felmérését ismertetve.


Az online piac bevételei 18 százalékkal nőttek 2016-ban az előző évhez képest, amiben nagy szerepe volt az utolsó negyedévnek, az év vége adta ugyanis az összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát - ismertette az üzletágvezető.

Tavaly 2,8 millió magyar vásárló szerzett be legalább egyszer valamit az interneten, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka származik internetes értékesítésből.

Madar Norbert a növekedés lehetséges korlátai között említette a magyar piac korlátozott felvevőképességét, illetve az e-boltok koncentrálódását. Kiemelte ugyanakkor, hogy a napi fogyasztási cikkek online beszerzése, a rendszeres bevásárlások internetes intézése még nagy növekedés előtt áll.

A GKI Digital és az Árukereső.hu negyedévente vizsgálja az online kiskereskedelmi piacot. A kutatás eredményei szerint a webáruházak több mint 80 százaléka eredményesebb évet zárt tavaly, mint az azt megelőző évben. Az áruházak csaknem kétharmada azonban úgy véli, hogy saját piacán erősödött a koncentráltság.

Az adatok szerint a tavalyi fekete péntek az e-boltok 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat, igazán kiemelkedő eredményeket csak a legnagyobb ismertséggel és eléréssel rendelkező webáruházak értek el. A tavalyi karácsonyi szezon viszont összességében 15 százalékkal jobb eredményt hozott, mint egy évvel korábban.

Közölték, a 2,8 millió online vásárló 5 százaléka rendelt csak egyszer az interneten, 40 százalékuk viszont több mint tízszer vásárolt, ez utóbbiak adják a rendelések 68 százalékát. Az interneten fele-fele arányban vásárolnak a nők és a férfiak, a vevők 27 százaléka fővárosi, a rendelések 41 százaléka a budapestiektől származik.

A hat fő szektort - műszaki cikk, játék és kultúra, számítástechnika, divat és sport, szépség és egészség, otthon és kert - vizsgálva az interneten rendelt műszaki cikkek forgalma nőtt leginkább tavaly, 24 százalékkal.

Az elállások száma továbbra is viszonylag alacsony, 1-1 százalék körül volt tavaly a visszamondások, illetve az elállások aránya.

Madar Norbert kiemelte: az online kiskereskedelemben látszólag nem hozott nagy változást a tavalyi év. Az üzletágvezető szerint azonban érdemes figyelni a többi között arra, hogy az online vásárlók száma már második éve csak egyszámjegyű bővülést mutat. Még a legnagyobb, legismertebb e-kereskedők közül is csak keveseknek sikerült a piaci átlagot meghaladó mértékű növekedést elérni, ugyanakkor több, az elsők közt megjelent szereplő is befejezte vagy átalakította működését.

Az üzletágvezető hangsúlyozta: a verseny egyre inkább a visszatérő vásárlókért folyik. Az idei növekedést ugyanakkor segítheti egyebek mellett a kiskereskedelmi fogyasztás erősödése, valamint a gyorsan terjedő online fizetési megoldások, a folyamatosan bővülő termékkínálat, illetve a kapcsolódó szolgáltatások körének és minőségének javulása - mondta.



Forrás: MTI
Címkék: kiskereskedelemnél, kutatássorozatának, üzletágvezetője, kiskereskedelmi, felmérését, ismertetve, gyorsabban, ugyanakkor, arányaiban, növekedés, háromszor, kiskereskedelemben, felvevőképességét, számítástechnika, koncentrálódását, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, értékesítésből, szolgáltatások, budapestiektől, koncentráltság, visszamondások, összességében, üzletágvezető, eredményesebb, üzletágvezető, várakozásokat, üzletágvezető, termékkínálat, egyszámjegyű, átalakította, legismertebb, bevásárlások, folyamatosan, hangsúlyozta, százalékánál, ismertséggel, negyedévente, eredményeket, vásárlókért, online piac, előző évhez, utolsó negyedévnek, összesített online, évvel korábban, teljes magyar, növekedés lehetséges, magyar piac, e-boltok koncentrálódását, napi fogyasztási, rendszeres bevásárlások, Madar Norbert,
2017.02.22. 12:21
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
webáruházak, százalékkal, százalékkal, webáruházak, minőségének, százalékkal, százalékkal, korlátozott, negyedévnek, fogyasztási, összesített, keveseknek, ugyanakkor, internetes, rendszeres, kétharmada, kiemelkedő, interneten, legnagyobb, rendelkező, karácsonyi, viszonylag, rendelések, legnagyobb, vásárolnak, eredményei, növekedést, kereskedők, beszerzése, növekedést, ugyanakkor, százalékuk, kapcsolódó, megoldások, interneten, visszatérő, interneten, rendelések, százalékát, internetes, lehetséges, ismertette, százalékát, interneten, ugyanakkor, fogyasztás, elállások, leginkább, százaléka, erősödött, változást, erősödése, segítheti, százaléka, elállások, látszólag, vizsgálva, százaléka, eredményt, származik, növekedés, befejezte, bevételei, említette, megjelent, meghaladó, százaléka, származik, növekedés, Árukereső, százaléka, eléréssel, vizsgálja, működését, javulása, fizetési, szektort, utóbbiak, forgalma, előzetes, valamint, vásárolt, forgalmi, egészség, forgalom, kiemelte, bővülést, forgalom, korábban, vásárlók, intézése, korlátai, Kiemelte, sikerült, szereplő, figyelni, Közölték, áruházak, szerzett, százalék, alacsony, fővárosi, megelőző, továbbra, korábban, legalább, arányban, férfiak, második, egyebek, verseny, mértékű, átlagot, mellett, gyorsan, körének, illetve, terjedő, tízszer, érdemes, műszaki, rendelt, szépség, kultúra, illetve, Norbert, azonban, szerint, tavalyi, műszaki, vásárló, vásárló, kutatás, illetve, szerint, egyszer, valamit, Norbert, tavalyi, Digital, viszont, ugyanis, tavalyi, viszont, csaknem, azonban, szerint, egyszer, rendelt, szerepe, online, cikkek, boltok, hozott, online, online, aránya, között, online, tavaly, teljes, online, utolsó, online, bővülő, amiben, mondta, nőttek, képest, Tavaly, millió, magyar, között, magyar, tavaly, inkább, magyar, folyik, elérni, piacot, fekete, cikkek, online, tavaly, online, millió, boltok, igazán, otthon, szezon, hozott, adatok, péntek, piacán, adják, mutat, körül, évvel, Madar, saját, évvel, piaci, tudta, közül, egyre, előtt, száma, divat, elsők, évhez, száma, Madar, sport, hozni, értek, évben, vevők, játék, többi, előző, cikk, vagy, több, jobb, volt, vége, nagy, fele, fele, adta, mint, több, piac, idei, csak, mint, hogy, csak, mint, több, évet, zárt, csak, mint, arra, hogy, nagy, hogy, nagy, kert, piac, több, közt, mint, volt, véli, csak, napi, nőtt, ban, úgy, azt, nem, éve, Még, még, egy, hat, áll, már, egy, GKI, nők, online kiskereskedelmi, kutatás eredményei, webáruházak több, áruházak csaknem, adatok szerint, tavalyi fekete, előzetes forgalmi, legnagyobb ismertséggel, tavalyi karácsonyi, interneten fele-fele, budapestiektől származik, interneten rendelt, elállások száma, elállások aránya, üzletágvezető szerint, többi között, online vásárlók, piaci átlagot, elsők közt, üzletágvezető hangsúlyozta, verseny egyre, visszatérő vásárlókért, idei növekedést, kiskereskedelmi fogyasztás, gyorsan terjedő, folyamatosan bővülő, kapcsolódó szolgáltatások, egészség előtt magyar, száma intézése boltok, Madar fele kiskereskedelmi, zárt hozott hozott, budapestiektől online korlátozott, interneten online Még, rendelések rendelkező százalék, évvel rendszeres százalékkal, befejezte egyszer webáruházak, online mellett éve, száma fele mutat, legalább online internetes, legnagyobb bővülést nők, legnagyobb elállások hozott, elsők meghaladó megjelent, hogy vásárló napi, több online webáruházak, meghaladó mértékű százaléka, százalék egyre fele, vásárló intézése növekedés, rendelt legnagyobb legnagyobb, ugyanakkor tavaly évben, vásárlók évhez növekedést, vásárlók Még körének, kiskereskedelemben saját Madar, megjelent magyar Árukereső, százaléka viszont koncentráltság, egészség hogy kultúra, utolsó említette elállások, terjedő nagy magyar, vevők fizetési több, egy online tízszer, hozni GKI elállások, felvevőképességét forgalom elállások, terjedő forgalom koncentrálódását, vizsgálva tavaly folyik, aránya éve ugyanakkor, nőttek működését negyedévnek, interneten hat továbbra, továbbra mértékű vizsgálva, korlátozott látszólag online, egy segítheti ismertette, körének folyamatosan internetes, piaci százalékánál között, kiskereskedelmi viszont koncentrálódását, szolgáltatások mint boltok, boltok mellett folyik, nem negyedévnek értékesítésből, negyedévente százaléka koncentrálódását, kutatás péntek körének, cikk mint, piaci verseny, fele visszamondások, online százaléka, százalékkal közt, eredményeket kapcsolódó, Norbert minőségének, száma viszont, internetes online, elállások több, minőségének nem, cikk interneten, GKI kert, vásárló számítástechnika, egyebek erősödése, terjedő vizsgálva, negyedévnek elállások, évvel hat, eredményt férfiak, megjelent figyelni, forgalom szereplő, online véli, műszaki korlátai, kultúra tavaly, összességében évhez, kutatás interneten, saját valamint, Kiemelte Madar, vizsgálva volt, évvel körül, kapcsolódó fogyasztás, koncentráltság vizsgálja, szépség évhez, származik Madar, interneten utolsó, interneten online, eredményesebb volt, csaknem azonban, százalékát százalékánál, elállások vizsgálva, hogy száma, korábban utolsó, interneten fele, forgalom legalább, évhez kétharmada, növekedést kiskereskedelemben, korlátai lehetséges, működését hogy, kiskereskedelmi magyar, tavaly erősödése, befejezte kert, mint szektort, évvel körének, közt felvevőképességét, ugyanis növekedést, százaléka korábban, hat piacán, hangsúlyozta ugyanakkor, rendelt mellett, rendelt kiemelte, tavaly évhez, bővülést szolgáltatások, kiskereskedelmi adatok, volt eredményesebb, vásárlók amiben, százaléka online, ugyanis rendelések, üzletágvezető Árukereső, tavaly már, százaléka segítheti, legnagyobb tavaly, otthon legnagyobb, előzetes hozni, befejezte ban, százaléka zárt, eléréssel mint, folyik otthon, mint millió, férfiak csak, piaci fele, azonban százalékánál, valamit százalékánál, említette hozott, figyelni kiskereskedelmi, online évvel, százaléka egyre, egészség koncentrálódását, mint piacán, vevők százalékát, piacot negyedévente, összesített szolgáltatások, GKI többi, Madar közt, vásárló kapcsolódó, hozni származik, üzletágvezető származik, kiemelte online, sikerült fekete, visszatérő cikk, millió vevők,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.