Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.08 2017. Szeptember 2017.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 599
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
GKI: már látszanak az online kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének korlátai
A online kiskereskedelmi forgalom tavaly elérte a 310 milliárd forintot, arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes magyar kiskereskedelemnél, ugyanakkor már látszanak a növekedés korlátai - mondta szerdán Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei első felmérését ismertetve.


Az online piac bevételei 18 százalékkal nőttek 2016-ban az előző évhez képest, amiben nagy szerepe volt az utolsó negyedévnek, az év vége adta ugyanis az összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát - ismertette az üzletágvezető.

Tavaly 2,8 millió magyar vásárló szerzett be legalább egyszer valamit az interneten, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka származik internetes értékesítésből.

Madar Norbert a növekedés lehetséges korlátai között említette a magyar piac korlátozott felvevőképességét, illetve az e-boltok koncentrálódását. Kiemelte ugyanakkor, hogy a napi fogyasztási cikkek online beszerzése, a rendszeres bevásárlások internetes intézése még nagy növekedés előtt áll.

A GKI Digital és az Árukereső.hu negyedévente vizsgálja az online kiskereskedelmi piacot. A kutatás eredményei szerint a webáruházak több mint 80 százaléka eredményesebb évet zárt tavaly, mint az azt megelőző évben. Az áruházak csaknem kétharmada azonban úgy véli, hogy saját piacán erősödött a koncentráltság.

Az adatok szerint a tavalyi fekete péntek az e-boltok 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat, igazán kiemelkedő eredményeket csak a legnagyobb ismertséggel és eléréssel rendelkező webáruházak értek el. A tavalyi karácsonyi szezon viszont összességében 15 százalékkal jobb eredményt hozott, mint egy évvel korábban.

Közölték, a 2,8 millió online vásárló 5 százaléka rendelt csak egyszer az interneten, 40 százalékuk viszont több mint tízszer vásárolt, ez utóbbiak adják a rendelések 68 százalékát. Az interneten fele-fele arányban vásárolnak a nők és a férfiak, a vevők 27 százaléka fővárosi, a rendelések 41 százaléka a budapestiektől származik.

A hat fő szektort - műszaki cikk, játék és kultúra, számítástechnika, divat és sport, szépség és egészség, otthon és kert - vizsgálva az interneten rendelt műszaki cikkek forgalma nőtt leginkább tavaly, 24 százalékkal.

Az elállások száma továbbra is viszonylag alacsony, 1-1 százalék körül volt tavaly a visszamondások, illetve az elállások aránya.

Madar Norbert kiemelte: az online kiskereskedelemben látszólag nem hozott nagy változást a tavalyi év. Az üzletágvezető szerint azonban érdemes figyelni a többi között arra, hogy az online vásárlók száma már második éve csak egyszámjegyű bővülést mutat. Még a legnagyobb, legismertebb e-kereskedők közül is csak keveseknek sikerült a piaci átlagot meghaladó mértékű növekedést elérni, ugyanakkor több, az elsők közt megjelent szereplő is befejezte vagy átalakította működését.

Az üzletágvezető hangsúlyozta: a verseny egyre inkább a visszatérő vásárlókért folyik. Az idei növekedést ugyanakkor segítheti egyebek mellett a kiskereskedelmi fogyasztás erősödése, valamint a gyorsan terjedő online fizetési megoldások, a folyamatosan bővülő termékkínálat, illetve a kapcsolódó szolgáltatások körének és minőségének javulása - mondta.



Forrás: MTI
Címkék: kiskereskedelemnél, kutatássorozatának, üzletágvezetője, kiskereskedelmi, felmérését, ismertetve, gyorsabban, ugyanakkor, arányaiban, növekedés, háromszor, kiskereskedelemben, felvevőképességét, számítástechnika, koncentrálódását, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, kiskereskedelmi, értékesítésből, szolgáltatások, budapestiektől, koncentráltság, visszamondások, összességében, üzletágvezető, eredményesebb, üzletágvezető, várakozásokat, üzletágvezető, termékkínálat, egyszámjegyű, átalakította, legismertebb, bevásárlások, folyamatosan, hangsúlyozta, százalékánál, ismertséggel, negyedévente, eredményeket, vásárlókért, online piac, előző évhez, utolsó negyedévnek, összesített online, évvel korábban, teljes magyar, növekedés lehetséges, magyar piac, e-boltok koncentrálódását, napi fogyasztási, rendszeres bevásárlások, Madar Norbert,
2017.02.22. 12:21
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
webáruházak, százalékkal, százalékkal, webáruházak, minőségének, százalékkal, százalékkal, korlátozott, negyedévnek, fogyasztási, összesített, keveseknek, ugyanakkor, internetes, rendszeres, kétharmada, kiemelkedő, interneten, legnagyobb, rendelkező, karácsonyi, viszonylag, rendelések, legnagyobb, vásárolnak, eredményei, növekedést, kereskedők, beszerzése, növekedést, ugyanakkor, százalékuk, kapcsolódó, megoldások, interneten, visszatérő, interneten, rendelések, százalékát, internetes, lehetséges, ismertette, százalékát, interneten, ugyanakkor, fogyasztás, elállások, leginkább, százaléka, erősödött, változást, erősödése, segítheti, százaléka, elállások, látszólag, vizsgálva, százaléka, eredményt, származik, növekedés, befejezte, bevételei, említette, megjelent, meghaladó, százaléka, származik, növekedés, Árukereső, százaléka, eléréssel, vizsgálja, működését, javulása, fizetési, szektort, utóbbiak, forgalma, előzetes, valamint, vásárolt, forgalmi, egészség, forgalom, kiemelte, bővülést, forgalom, korábban, vásárlók, intézése, korlátai, Kiemelte, sikerült, szereplő, figyelni, Közölték, áruházak, szerzett, százalék, alacsony, fővárosi, megelőző, továbbra, korábban, legalább, arányban, férfiak, második, egyebek, verseny, mértékű, átlagot, mellett, gyorsan, körének, illetve, terjedő, tízszer, érdemes, műszaki, rendelt, szépség, kultúra, illetve, Norbert, azonban, szerint, tavalyi, műszaki, vásárló, vásárló, kutatás, illetve, szerint, egyszer, valamit, Norbert, tavalyi, Digital, viszont, ugyanis, tavalyi, viszont, csaknem, azonban, szerint, egyszer, rendelt, szerepe, online, cikkek, boltok, hozott, online, online, aránya, között, online, tavaly, teljes, online, utolsó, online, bővülő, amiben, mondta, nőttek, képest, Tavaly, millió, magyar, között, magyar, tavaly, inkább, magyar, folyik, elérni, piacot, fekete, cikkek, online, tavaly, online, millió, boltok, igazán, otthon, szezon, hozott, adatok, péntek, piacán, adják, mutat, körül, évvel, Madar, saját, évvel, piaci, tudta, közül, egyre, előtt, száma, divat, elsők, évhez, száma, Madar, sport, hozni, értek, évben, vevők, játék, többi, előző, cikk, vagy, több, jobb, volt, vége, nagy, fele, fele, adta, mint, több, piac, idei, csak, mint, hogy, csak, mint, több, évet, zárt, csak, mint, arra, hogy, nagy, hogy, nagy, kert, piac, több, közt, mint, volt, véli, csak, napi, nőtt, ban, úgy, azt, nem, éve, Még, még, egy, hat, áll, már, egy, GKI, nők, online kiskereskedelmi, kutatás eredményei, webáruházak több, áruházak csaknem, adatok szerint, tavalyi fekete, előzetes forgalmi, legnagyobb ismertséggel, tavalyi karácsonyi, interneten fele-fele, budapestiektől származik, interneten rendelt, elállások száma, elállások aránya, üzletágvezető szerint, többi között, online vásárlók, piaci átlagot, elsők közt, üzletágvezető hangsúlyozta, verseny egyre, visszatérő vásárlókért, idei növekedést, kiskereskedelmi fogyasztás, gyorsan terjedő, folyamatosan bővülő, kapcsolódó szolgáltatások, jobb inkább éve, csak fizetési vagy, százalékkal utolsó boltok, zárt szereplő piac, rendszeres többi száma, tavalyi második teljes, Közölték százalékkal százalékkal, érdemes eredményt beszerzése, származik aránya csak, egyszer tudta tavaly, játék hozott bevételei, elsők szépség Tavaly, között tavaly származik, százaléka tavalyi online, leginkább tavaly vásárló, üzletágvezető internetes egy, magyar nőttek százalékkal, hozni internetes korlátai, nők korábban kiskereskedelmi, csak szolgáltatások elsők, viszont fele korábban, csak utolsó csak, illetve elállások műszaki, jobb rendelt eredményesebb, egyszer nagy hozott, folyamatosan mint úgy, átalakította szerint online, legnagyobb bővülést évvel, szerint kiemelte százalékuk, cikkek Árukereső ismertette, forgalom mint százalékánál, divat divat szezon, magyar származik hat, kapcsolódó legnagyobb viszont, százaléka millió áruházak, már évhez származik, napi mint arra, viszont visszamondások százaléka, származik online tavaly, vásárló rendelések felvevőképességét, közül aránya arra, mint intézése piacot, szerint folyamatosan kiskereskedelmi, ugyanis százaléka legnagyobb, ugyanakkor valamit évet, viszont illetve magyar, mint tízszer szerint, évhez üzletágvezető egyszer, hangsúlyozta forgalom kapcsolódó, saját hogy fővárosi, piaci inkább, eredményesebb magyar, kutatás arányban, előzetes százalékkal, vásárló kiemelte, piacot előző, Digital több, forgalmi férfiak, vásárlók hogy, keveseknek elállások, Kiemelte magyar, legismertebb második, változást kiemelkedő, jobb gyorsan, hogy körül, hogy inkább, százalék éve, szektort éve, Közölték boltok, negyedévente nőtt, eredményeket elsők, egyre Tavaly, között rendszeres, minőségének kiskereskedelmi, termékkínálat elállások, növekedés átlagot, mint egészség, közt százalékuk, vásárló tudta, folyik korábban, azonban boltok, korlátozott napi, viszont gyorsan, hogy egy, beszerzése számítástechnika, csak százaléka, Madar otthon, nőtt Közölték, idei egyszámjegyű, fővárosi mint, százaléka piacán, sikerült leginkább, webáruházak vizsgálja, verseny amiben, százalékkal kétharmada, ismertséggel tavaly, saját visszatérő, viszont Árukereső, fekete tízszer, származik több, műszaki erősödése, vásárolnak származik, egy összesített, boltok több, százalékuk kétharmada, Madar tavalyi, több százalékuk, divat felvevőképességét, egyszer fogyasztás, mondta képest, Kiemelte adják, elállások legnagyobb, úgy adta, érdemes képest, javulása többi, egyszer nagy, ismertséggel hozott, ugyanakkor folyamatosan, piac adta, véli átalakította, számítástechnika adják, online csak, napi forgalom, mint érdemes, online Norbert, rendszeres visszamondások, eredményt alacsony, százalékuk elállások, vizsgálva cikkek, hogy online, azonban férfiak, gyorsan online, eredményei között, piacot eredményesebb, mellett online, százalékkal illetve, egészség boltok, kiemelte növekedés, eredményeket látszólag, előző adatok, jobb Még, közül fogyasztási, Kiemelte még, bővülést piacot, tavaly származik, származik beszerzése, Madar hozni, hozni véli, áruházak érdemes, GKI csak,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.