Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.09 2017. Október 2017.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 599
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
Palkovics: 45 milliárd iskolai informatikai fejlesztésekre
A kormány 45 milliárd forintot fordít az elkövetkező időszakban iskolai informatikai fejlesztésekre - mondta az oktatási államtitkár a Liga szakszervezetek szakmai konferenciáján pénteken Budapesten. Palkovics László arról is beszélt, hogy felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, s bevezethetik a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést.


Palkovics László a sajtóban megjelent hírekre reagálva jelezte: a kormány nem döntött sem a kilenc évfolyamos iskoláról, sem a középiskolai felvételik átalakításáról. Tájékoztatót hallgatott meg a kabinet csupán, ezek olyan kérdések, amelyek szakmai vitáját az elkövetkező időszakban folytatják majd le - közölte. Megjegyezte: a középiskolák jelentős részében ugyanakkor ma is van felvételi.

Az oktatási államtitkár előadásában rámutatott: Magyarország településszerkezete elaprózódott, és az iskolarendszert ehhez kell hozzáalakítani. 2010-2014 között mintegy kétszázezerrel csökkent az általános iskolások száma, eközben a feladat-ellátási helyek száma 300-al lett több.

Az általános iskolai kapacitások átlagos kihasználtsága 70 százalékos - jelezte, s kitért arra is: az iskolarendszer ma a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek előrehaladását nem segíti oly módon, ahogy kellene. Aránytalan a személyi feltételrendszer is, a pedagógustársadalom egyre inkább elöregszik - mutatott rá Palkovics László.

Az oktatási államtitkár a PISA-eredményekkel összefüggésben kiemelte: az iskolák közötti különbség jóval nagyobb, míg az iskolán belül a gyerekek közti különbség jóval kisebb mint az OECD-államokban. A felmérések eredményeiből az is látszik, nagyon nem mindegy, milyen családi háttérrel rendelkezik valaki, s az iskola feladata, hogy kompenzálja azt, amit a családok nem tudnak biztosítani - jegyezte meg. Ugyanakkor a kompetencia eredmények szerint nem igaz, hogy a kisfalvak kisiskoláiban ne lehetne jó eredményeket elérni.

Az államtitkár a beavatkozási irányokról szólva kitért a digitális írástudás erősítésére, fontosnak nevezte, hogy legyenek az iskolában megfelelő informatikai eszközök, s legyen hozzáférés is ezekhez. Az is fontos, hogy a pedagógusoknak is meglegyen a megfelelő kompetenciája. 45 milliárdot fordítanak fővároson kívüli iskolák számítástechnikai eszközeinek fejlesztésére - közölte, s jelezte: a

tanártovábbképzésbe szintén beépítik az ilyen típusú kompetenciákat.

A Nemzeti tanterv átalakításáról elmondta: cél, hogy találják meg a lexikális tudás és annak alkalmazása, alkalmazhatósága közötti megfelelő arányt. Lexikális tudás nélkül csak kompetenciát azonban nem lehet fejleszteni - rögzítette.

Fontos, hogy az átmeneteket jól kezeljék az óvodából az iskolába, majd iskolán belül, s stabil alapkészségeket alakítsanak ki, a természettudományokat pedig életkorhoz illesztve kell megújítani. Nem kell mindent a tanórán megoldani - mondta, s lehetőségként felvetette az iskolai idő meghosszabbítását táborokon keresztül.

Felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, újragondolnák az egésznapos iskolát.

Palkovics László szólt arról az elképzelésről is, hogy bevezetnék a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést is.

Emellett sztenderdeket határoznának meg, amely azt tartalmazná, meddig kell negyedik, nyolcadik osztály végére eljutni, mit kell tudnia a diákoknak.

Kitért arra is: módosítani kell a bérrendszeren, a mostani kevéssé veszi figyelembe, ha a pedagógusok nehezebb, hátrányos helyzetű környezetben végzik munkájukat. A Klebelsberg ösztöndíjnál ez már szempont - jegyezte meg. Dolgoznak az oktatást segítők bérstruktúrájának átalakításán is - tette hozzá az államtitkár.

Szólt arról is, hogy 2018-tól a felsőoktatási intézmények látják majd el a tanártovábbképzés feladatát. Szívesen vennének fel több iskolapszichológust is, ugyanakkor egyelőre jelentős a szakemberhiány, ezért ezen szakemberek számát növelni szükséges- jelezte.

A finanszírozásról elmondta: 2009-ben 1400 milliárd volt a területre szánt összeg, majd 2012-től folyamatosan nőnek az oktatási kiadások, 2016-ban várhatóan 2000 milliárd körül lesz.

Kérdésre az iskolák önálló költséggazdálkodásáról azt mondta: ma is van költségvetésük, s az iskolaigazgató feladata, hogy keretgazdálkodást folytasson.



Forrás: MTI
Címkék: természettudományos, felülvizsgálhatják, szakszervezetek, fejlesztésekre, konferenciáján, bevezethetik, informatikai, államtitkár, elkövetkező, kompetencia, időszakban, költséggazdálkodásáról, természettudományokat, iskolapszichológust, természettudományos, tanártovábbképzésbe, pedagógustársadalom, településszerkezete, Felülvizsgálhatják, számítástechnikai, meghosszabbítását, bérstruktúrájának, keretgazdálkodást, tanártovábbképzés, finanszírozásról, feltételrendszer, alkalmazhatósága, iskolarendszert, alapkészségeket, költségvetésük, hozzáalakítani, iskolaigazgató, összefüggésben, iskolarendszer, átalakításáról, előrehaladását, pedagógusoknak, átalakításáról, kihasználtsága, kompetenciákat, szakemberhiány, kétszázezerrel, sajtóban megjelent, kilenc évfolyamos, középiskolai felvételik, kabinet csupán, elkövetkező időszakban, középiskolák jelentős, oktatási államtitkár, iskolarendszert ehhez, általános iskolások, feladat-ellátási helyek, általános iskolai, Palkovics László,
2017.04.21. 13:23
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
eredményeiből, újragondolnák, elképzelésről, sztenderdeket, eredményekkel, lehetőségként, bérrendszeren, felsőoktatási, fejlesztésére, kisiskoláiban, kompetenciája, ösztöndíjnál, elaprózódott, gyermekeinek, környezetben, határoznának, középiskolák, informatikai, Magyarország, folyamatosan, Tájékoztatót, kompetenciát, középiskolai, eredményeket, beavatkozási, átalakításán, alakítsanak, rendelkezik, átmeneteket, fejleszteni, alkalmazása, kompetencia, kompenzálja, Klebelsberg, államtitkár, államtitkár, kompetencia, erősítésére, tartalmazná, biztosítani, eszközeinek, pedagógusok, szakemberek, intézmények, előadásában, államtitkár, kapacitások, Megjegyezte, államtitkár, elkövetkező, hallgatott, évfolyamos, fordítanak, milliárdot, rámutatott, módosítani, felmérések, életkorhoz, felvételik, bevezetnék, százalékos, folytatják, hozzáférés, időszakban, irányokról, felvetette, eredmények, megújítani, ugyanakkor, figyelembe, elosztását, Ugyanakkor, egésznapos, államokban, folytasson, Aránytalan, ugyanakkor, elöregszik, rögzítette, munkájukat, lexikális, különbség, Dolgoznak, feladatát, területre, illesztve, meglegyen, megjelent, keresztül, digitális, Lexikális, írástudás, iskolában, fontosnak, megfelelő, hátrányos, kisfalvak, szükséges, táborokon, általános, megfelelő, Palkovics, iskolások, nyolcadik, várhatóan, felvételi, általános, különbség, megfelelő, iskoláról, Palkovics, diákoknak, hátrányos, megoldani, háttérrel, fővároson, Palkovics, milliárd, iskolába, elmondta, legyenek, oktatási, beépítik, feladata, sajtóban, reagálva, Kérdésre, eszközök, óvodából, találják, kiadások, kérdések, kezeljék, jegyezte, milliárd, gyerekek, csökkent, személyi, negyedik, jelentős, egyelőre, Szívesen, ellátási, helyzetű, mutatott, oktatási, kiemelte, nehezebb, vennének, Emellett, oktatási, családok, szünetek, tanítási, helyzetű, elmondta, oktatást, jelentős, jegyezte, feladata, szempont, családok, részében, segítők, azonban, iskolák, eljutni, mindent, tanórán, jelezte, iskolai, iskolát, növelni, kevéssé, mostani, osztály, jövőben, iskolán, jelezte, iskolák, közötti, kellene, jelezte, átlagos, nagyobb, látszik, lehetne, nevezte, szerint, családi, mindegy, iskolai, feladat, döntött, kabinet, kormány, jelezte, hírekre, amelyek, szakmai, eközben, mintegy, közölte, vitáját, ezekhez, iskolán, közölte, tanterv, Nemzeti, iskolák, szintén, közötti, Fontos, meddig, látják, között, helyek, nagyon, László, milyen, kívüli, stabil, kisebb, végére, László, végzik, inkább, típusú, arányt, segíti, tudnia, Kitért, fontos, kitért, valaki, mérést, tudnak, szólva, összeg, önálló, csupán, iskola, elérni, kilenc, kitért, legyen, számát, nélkül, mondta, mondta, László, tette, tudás, egyre, módon, körül, ehhez, ezért, olyan, tudás, lehet, szánt, száma, arról, Szólt, annak, száma, nőnek, hozzá, ahogy, közti, arról, jóval, pedig, belül, amely, szólt, belül, veszi, jóval, ilyen, kell, PISA, hogy, csak, több, ezek, ezen, hogy, hogy, igaz, amit, majd, hogy, hogy, majd, lesz, volt, OECD, kell, hogy, arra, kell, kell, hogy, majd, hogy, kell, kell, arra, majd, lett, több, mint, hogy, sem, ban, nem, van, meg, Nem, sem, nem, idő, azt, meg, meg, jól, mit, tól, nem, meg, már, míg, oly, cél, fel, ben, azt, től, nem, meg, azt, nem, van, nem, hátrányos helyzetű, személyi feltételrendszer, iskolák közötti, iskolán belül, gyerekek közti, felmérések eredményeiből, iskola feladata, kompetencia eredmények, kisfalvak kisiskoláiban, beavatkozási irányokról, digitális írástudás, iskolában megfelelő, megfelelő kompetenciája, ilyen típusú, lexikális tudás, tanórán megoldani, tanítási szünetek, egésznapos iskolát, mostani kevéssé, pedagógusok nehezebb, oktatást segítők, felsőoktatási intézmények, tanártovábbképzés feladatát, finanszírozásról elmondta, területre szánt, oktatási kiadások, iskolák önálló, iskolaigazgató feladata, belül helyzetű hogy, bevezetnék gyermekeinek hozzáalakítani, ban végére tudás, jövőben meddig figyelembe, tartalmazná hogy Aránytalan, döntött tanterv milyen, annak diákoknak bevezetnék, ezek Tájékoztatót iskoláról, folyamatosan oktatási mondta, Palkovics illesztve körül, László gyermekeinek milliárdot, döntött várhatóan szükséges, meddig folytasson településszerkezete, legyenek kell kívüli, kívüli tanártovábbképzésbe jelezte, meg amelyek biztosítani, eközben milliárd jelezte, amit életkorhoz kitért, rámutatott megfelelő kisiskoláiban, oly ehhez Kérdésre, kitért milliárd iskolai, mit finanszírozásról hogy, lexikális inkább államtitkár, meglegyen eredményeiből természettudományokat, ben tudás településszerkezete, jelezte fontos ezekhez, csupán megjelent Felülvizsgálhatják, ugyanakkor kompenzálja felvetette, meg iskolába ezekhez, lehetőségként általános háttérrel, részében eredményekkel ilyen, költségvetésük alapkészségeket hogy, azt szükséges mostani, elaprózódott között közölte, gyermekeinek közölte hátrányos, folyamatosan alkalmazása kétszázezerrel, körül kell iskolába, száma kompenzálja jelezte, tanártovábbképzés átmeneteket meg, nagyon irányokról írástudás, alapkészségeket olyan eszközök, OECD szólt mutatott, számát módon pedig, Aránytalan OECD helyzetű, több nem eredményekkel, munkájukat informatikai felvetette, Palkovics kell kompetenciát, tudás kívüli illesztve, hátrányos kitért oktatási, lexikális várhatóan iskola, vitáját oktatási, tanítási alkalmazhatósága, folytasson feladatát, szempont pedagógustársadalom, átalakításáról keresztül, különbség nem, száma államtitkár, meg volt, jegyezte összefüggésben, informatikai hogy, meg elosztását, meddig eközben, nevezte nem, megjelent alapkészségeket, Aránytalan kisebb, tudás arra, szakemberhiány megújítani, meg várhatóan, jelezte egyelőre, Palkovics iskolán, tudás kisebb, kellene jövőben, arra elmondta, eszközök megoldani, jövőben jövőben, megújítani oktatást, belül több, kompetenciája elmondta, kell találják, személyi kompetencia, bérrendszeren hallgatott, eredményeiből kompetencia, vennének keretgazdálkodást, iskolát alkalmazhatósága, családok több, stabil irányokról, szerint felmérések, jóval helyzetű, elérni milliárdot, hogy államokban, szánt kompetenciája, szánt feladat, számítástechnikai kell, azt sem, meglegyen jegyezte, bérrendszeren sajtóban, között tartalmazná, iskolai informatikai, elkövetkező középiskolák, Klebelsberg fontos, feltételrendszer több, mit vitáját, kihasználtsága módon, újragondolnák közti, től sem, szakemberhiány módon, iskolarendszert igaz, megfelelő pedagógusoknak, mondta szükséges, meg iskolaigazgató, száma elképzelésről, mutatott kérdések, Ugyanakkor iskolaigazgató, közötti szünetek, erősítésére kitért, tartalmazná fordítanak, nagyobb kompetenciát, ezek közötti, hogy meg, gyerekek kell, hogy iskolák, Nemzeti lett, Palkovics nem, fel elaprózódott, írástudás már, kompenzálja fejlesztésére, hozzáalakítani Nemzeti, iskolai Lexikális, segíti lehetőségként, belül OECD, kell van, eredményekkel elmondta, folyamatosan nem, iskolarendszert keretgazdálkodást, majd családok, lett kilenc, iskolapszichológust kevéssé, iskolák hátrányos, mindent szakmai, elmondta igaz, látszik milyen, tól iskolán, Dolgoznak helyzetű, jól azt, iskolai körül, hogy Kérdésre, módon nem, szólt majd, hogy majd, ban ehhez,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.