Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.03 2017. április 2017.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 599
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
Palkovics: 45 milliárd iskolai informatikai fejlesztésekre
A kormány 45 milliárd forintot fordít az elkövetkező időszakban iskolai informatikai fejlesztésekre - mondta az oktatási államtitkár a Liga szakszervezetek szakmai konferenciáján pénteken Budapesten. Palkovics László arról is beszélt, hogy felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, s bevezethetik a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést.


Palkovics László a sajtóban megjelent hírekre reagálva jelezte: a kormány nem döntött sem a kilenc évfolyamos iskoláról, sem a középiskolai felvételik átalakításáról. Tájékoztatót hallgatott meg a kabinet csupán, ezek olyan kérdések, amelyek szakmai vitáját az elkövetkező időszakban folytatják majd le - közölte. Megjegyezte: a középiskolák jelentős részében ugyanakkor ma is van felvételi.

Az oktatási államtitkár előadásában rámutatott: Magyarország településszerkezete elaprózódott, és az iskolarendszert ehhez kell hozzáalakítani. 2010-2014 között mintegy kétszázezerrel csökkent az általános iskolások száma, eközben a feladat-ellátási helyek száma 300-al lett több.

Az általános iskolai kapacitások átlagos kihasználtsága 70 százalékos - jelezte, s kitért arra is: az iskolarendszer ma a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek előrehaladását nem segíti oly módon, ahogy kellene. Aránytalan a személyi feltételrendszer is, a pedagógustársadalom egyre inkább elöregszik - mutatott rá Palkovics László.

Az oktatási államtitkár a PISA-eredményekkel összefüggésben kiemelte: az iskolák közötti különbség jóval nagyobb, míg az iskolán belül a gyerekek közti különbség jóval kisebb mint az OECD-államokban. A felmérések eredményeiből az is látszik, nagyon nem mindegy, milyen családi háttérrel rendelkezik valaki, s az iskola feladata, hogy kompenzálja azt, amit a családok nem tudnak biztosítani - jegyezte meg. Ugyanakkor a kompetencia eredmények szerint nem igaz, hogy a kisfalvak kisiskoláiban ne lehetne jó eredményeket elérni.

Az államtitkár a beavatkozási irányokról szólva kitért a digitális írástudás erősítésére, fontosnak nevezte, hogy legyenek az iskolában megfelelő informatikai eszközök, s legyen hozzáférés is ezekhez. Az is fontos, hogy a pedagógusoknak is meglegyen a megfelelő kompetenciája. 45 milliárdot fordítanak fővároson kívüli iskolák számítástechnikai eszközeinek fejlesztésére - közölte, s jelezte: a

tanártovábbképzésbe szintén beépítik az ilyen típusú kompetenciákat.

A Nemzeti tanterv átalakításáról elmondta: cél, hogy találják meg a lexikális tudás és annak alkalmazása, alkalmazhatósága közötti megfelelő arányt. Lexikális tudás nélkül csak kompetenciát azonban nem lehet fejleszteni - rögzítette.

Fontos, hogy az átmeneteket jól kezeljék az óvodából az iskolába, majd iskolán belül, s stabil alapkészségeket alakítsanak ki, a természettudományokat pedig életkorhoz illesztve kell megújítani. Nem kell mindent a tanórán megoldani - mondta, s lehetőségként felvetette az iskolai idő meghosszabbítását táborokon keresztül.

Felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, újragondolnák az egésznapos iskolát.

Palkovics László szólt arról az elképzelésről is, hogy bevezetnék a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést is.

Emellett sztenderdeket határoznának meg, amely azt tartalmazná, meddig kell negyedik, nyolcadik osztály végére eljutni, mit kell tudnia a diákoknak.

Kitért arra is: módosítani kell a bérrendszeren, a mostani kevéssé veszi figyelembe, ha a pedagógusok nehezebb, hátrányos helyzetű környezetben végzik munkájukat. A Klebelsberg ösztöndíjnál ez már szempont - jegyezte meg. Dolgoznak az oktatást segítők bérstruktúrájának átalakításán is - tette hozzá az államtitkár.

Szólt arról is, hogy 2018-tól a felsőoktatási intézmények látják majd el a tanártovábbképzés feladatát. Szívesen vennének fel több iskolapszichológust is, ugyanakkor egyelőre jelentős a szakemberhiány, ezért ezen szakemberek számát növelni szükséges- jelezte.

A finanszírozásról elmondta: 2009-ben 1400 milliárd volt a területre szánt összeg, majd 2012-től folyamatosan nőnek az oktatási kiadások, 2016-ban várhatóan 2000 milliárd körül lesz.

Kérdésre az iskolák önálló költséggazdálkodásáról azt mondta: ma is van költségvetésük, s az iskolaigazgató feladata, hogy keretgazdálkodást folytasson.



Forrás: MTI
Címkék: természettudományos, felülvizsgálhatják, szakszervezetek, fejlesztésekre, konferenciáján, bevezethetik, informatikai, államtitkár, elkövetkező, kompetencia, időszakban, költséggazdálkodásáról, természettudományokat, iskolapszichológust, természettudományos, tanártovábbképzésbe, pedagógustársadalom, településszerkezete, Felülvizsgálhatják, számítástechnikai, meghosszabbítását, bérstruktúrájának, keretgazdálkodást, tanártovábbképzés, finanszírozásról, feltételrendszer, alkalmazhatósága, iskolarendszert, alapkészségeket, költségvetésük, hozzáalakítani, iskolaigazgató, összefüggésben, iskolarendszer, átalakításáról, előrehaladását, pedagógusoknak, átalakításáról, kihasználtsága, kompetenciákat, szakemberhiány, kétszázezerrel, sajtóban megjelent, kilenc évfolyamos, középiskolai felvételik, kabinet csupán, elkövetkező időszakban, középiskolák jelentős, oktatási államtitkár, iskolarendszert ehhez, általános iskolások, feladat-ellátási helyek, általános iskolai, Palkovics László,
2017.04.21. 13:23
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
eredményeiből, újragondolnák, elképzelésről, sztenderdeket, eredményekkel, lehetőségként, bérrendszeren, felsőoktatási, fejlesztésére, kisiskoláiban, kompetenciája, ösztöndíjnál, elaprózódott, gyermekeinek, környezetben, határoznának, középiskolák, informatikai, Magyarország, folyamatosan, Tájékoztatót, kompetenciát, középiskolai, eredményeket, beavatkozási, átalakításán, alakítsanak, rendelkezik, átmeneteket, fejleszteni, alkalmazása, kompetencia, kompenzálja, Klebelsberg, államtitkár, államtitkár, kompetencia, erősítésére, tartalmazná, biztosítani, eszközeinek, pedagógusok, szakemberek, intézmények, előadásában, államtitkár, kapacitások, Megjegyezte, államtitkár, elkövetkező, hallgatott, évfolyamos, fordítanak, milliárdot, rámutatott, módosítani, felmérések, életkorhoz, felvételik, bevezetnék, százalékos, folytatják, hozzáférés, időszakban, irányokról, felvetette, eredmények, megújítani, ugyanakkor, figyelembe, elosztását, Ugyanakkor, egésznapos, államokban, folytasson, Aránytalan, ugyanakkor, elöregszik, rögzítette, munkájukat, lexikális, különbség, Dolgoznak, feladatát, területre, illesztve, meglegyen, megjelent, keresztül, digitális, Lexikális, írástudás, iskolában, fontosnak, megfelelő, hátrányos, kisfalvak, szükséges, táborokon, általános, megfelelő, Palkovics, iskolások, nyolcadik, várhatóan, felvételi, általános, különbség, megfelelő, iskoláról, Palkovics, diákoknak, hátrányos, megoldani, háttérrel, fővároson, Palkovics, milliárd, iskolába, elmondta, legyenek, oktatási, beépítik, feladata, sajtóban, reagálva, Kérdésre, eszközök, óvodából, találják, kiadások, kérdések, kezeljék, jegyezte, milliárd, gyerekek, csökkent, személyi, negyedik, jelentős, egyelőre, Szívesen, ellátási, helyzetű, mutatott, oktatási, kiemelte, nehezebb, vennének, Emellett, oktatási, családok, szünetek, tanítási, helyzetű, elmondta, oktatást, jelentős, jegyezte, feladata, szempont, családok, részében, segítők, azonban, iskolák, eljutni, mindent, tanórán, jelezte, iskolai, iskolát, növelni, kevéssé, mostani, osztály, jövőben, iskolán, jelezte, iskolák, közötti, kellene, jelezte, átlagos, nagyobb, látszik, lehetne, nevezte, szerint, családi, mindegy, iskolai, feladat, döntött, kabinet, kormány, jelezte, hírekre, amelyek, szakmai, eközben, mintegy, közölte, vitáját, ezekhez, iskolán, közölte, tanterv, Nemzeti, iskolák, szintén, közötti, Fontos, meddig, látják, között, helyek, nagyon, László, milyen, kívüli, stabil, kisebb, végére, László, végzik, inkább, típusú, arányt, segíti, tudnia, Kitért, fontos, kitért, valaki, mérést, tudnak, szólva, összeg, önálló, csupán, iskola, elérni, kilenc, kitért, legyen, számát, nélkül, mondta, mondta, László, tette, tudás, egyre, módon, körül, ehhez, ezért, olyan, tudás, lehet, szánt, száma, arról, Szólt, annak, száma, nőnek, hozzá, ahogy, közti, arról, jóval, pedig, belül, amely, szólt, belül, veszi, jóval, ilyen, kell, PISA, hogy, csak, több, ezek, ezen, hogy, hogy, igaz, amit, majd, hogy, hogy, majd, lesz, volt, OECD, kell, hogy, arra, kell, kell, hogy, majd, hogy, kell, kell, arra, majd, lett, több, mint, hogy, sem, ban, nem, van, meg, Nem, sem, nem, idő, azt, meg, meg, jól, mit, tól, nem, meg, már, míg, oly, cél, fel, ben, azt, től, nem, meg, azt, nem, van, nem, hátrányos helyzetű, személyi feltételrendszer, iskolák közötti, iskolán belül, gyerekek közti, felmérések eredményeiből, iskola feladata, kompetencia eredmények, kisfalvak kisiskoláiban, beavatkozási irányokról, digitális írástudás, iskolában megfelelő, megfelelő kompetenciája, ilyen típusú, lexikális tudás, tanórán megoldani, tanítási szünetek, egésznapos iskolát, mostani kevéssé, pedagógusok nehezebb, oktatást segítők, felsőoktatási intézmények, tanártovábbképzés feladatát, finanszírozásról elmondta, területre szánt, oktatási kiadások, iskolák önálló, iskolaigazgató feladata, Dolgoznak kell től, oktatást valaki irányokról, majd hátrányos hátrányos, mostani megfelelő veszi, várhatóan felvételi folyamatosan, Kérdésre oktatási jelezte, fel környezetben egésznapos, csak jegyezte kompetenciát, előadásában kompetenciákat kompetenciákat, iskoláról amely eredmények, megfelelő elaprózódott átmeneteket, keresztül eközben hogy, átlagos feladata folytatják, majd költségvetésük lehetne, elérni feladata idő, majd ilyen eszközök, reagálva arról kevéssé, segíti szintén azt, PISA több iskolaigazgató, majd elkövetkező lesz, alkalmazása mostani től, Lexikális hogy döntött, biztosítani kérdések felsőoktatási, kérdések hátrányos alakítsanak, természettudományos átalakításáról közötti, meg ban fővároson, megfelelő kisfalvak pedagógusok, mint bérstruktúrájának hogy, majd majd végére, meg ezért kell, szólt van kezeljék, ahogy időszakban lexikális, milliárd milliárd elérni, elmondta volt átalakításáról, Fontos hogy középiskolák, Megjegyezte kell költségvetésük, kabinet előadásában háttérrel, nőnek ösztöndíjnál sajtóban, ezekhez iskolapszichológust Ugyanakkor, különbség mit finanszírozásról, biztosítani tudás meg, közölte jelezte elkövetkező, mint meg között, szintén Szívesen eljutni, valaki fejlesztésére oktatási, kell megjelent felmérések, kell több kérdések, ugyanakkor valaki mostani, végére iskolában jövőben, meg iskolán feladata, azt amely, egésznapos azt, kezeljék ezek, átmeneteket általános, arról belül, meg megújítani, megfelelő segíti, általános számát, iskolák végzik, oly elmondta, feladat legyenek, László lexikális, meg kisfalvak, vitáját oktatást, Aránytalan hozzáférés, költséggazdálkodásáról ugyanakkor, átalakításáról államokban, Megjegyezte elmondta, gyermekeinek általános, ezek ban, államtitkár kell, erősítésére szempont, iskolák osztály, folytatják iskolarendszert, rámutatott elkövetkező, gyerekek belül, mintegy felsőoktatási, elaprózódott közötti, milliárd számát, iskolarendszer iskola, nem átalakításáról, meg költségvetésük, kisfalvak intézmények, kevéssé egyelőre, közötti háttérrel, diákoknak számát, elkövetkező iskolák, folytatják számát, kisiskoláiban helyzetű, száma hátrányos, mérést évfolyamos, rendelkezik Lexikális, Lexikális elosztását, kell ehhez, iskolapszichológust azt, szünetek nem, természettudományokat vennének, alkalmazhatósága táborokon, kisebb családi, ahogy életkorhoz, oly államtitkár, oly tartalmazná, legyen hallgatott, sem ezek, mérést fontos, államtitkár sajtóban, sem fontosnak, legyen százalékos, kormány közölte, természettudományokat hírekre, közötti helyzetű, kormány jelezte, míg szintén, lett szintén, rámutatott mérést, OECD szakemberek, arra ezen, diákoknak mintegy, iskolarendszer különbség, Szívesen olyan, van Nemzeti, kompetencia hogy, míg mint, átmeneteket jelezte, jelezte alkalmazása, államtitkár eredményekkel, között lehet, László vitáját, reagálva nagyobb, ugyanakkor szintén, államokban Tájékoztatót, hogy fejleszteni, azt elkövetkező, száma alkalmazhatósága, családok felvételik, pedig szempont, volt meg, óvodából csak, arra szerint, oktatási jegyezte, mondta nevezte, jelezte elmondta, Palkovics pedagógusok, számítástechnikai ezért, ehhez ugyanakkor, beépítik alkalmazhatósága, eszközök százalékos, államtitkár legyenek, egyelőre azt, gyerekek míg,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.