Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.11 2017. December 2018.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 601
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
Palkovics: 45 milliárd iskolai informatikai fejlesztésekre
A kormány 45 milliárd forintot fordít az elkövetkező időszakban iskolai informatikai fejlesztésekre - mondta az oktatási államtitkár a Liga szakszervezetek szakmai konferenciáján pénteken Budapesten. Palkovics László arról is beszélt, hogy felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, s bevezethetik a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést.


Palkovics László a sajtóban megjelent hírekre reagálva jelezte: a kormány nem döntött sem a kilenc évfolyamos iskoláról, sem a középiskolai felvételik átalakításáról. Tájékoztatót hallgatott meg a kabinet csupán, ezek olyan kérdések, amelyek szakmai vitáját az elkövetkező időszakban folytatják majd le - közölte. Megjegyezte: a középiskolák jelentős részében ugyanakkor ma is van felvételi.

Az oktatási államtitkár előadásában rámutatott: Magyarország településszerkezete elaprózódott, és az iskolarendszert ehhez kell hozzáalakítani. 2010-2014 között mintegy kétszázezerrel csökkent az általános iskolások száma, eközben a feladat-ellátási helyek száma 300-al lett több.

Az általános iskolai kapacitások átlagos kihasználtsága 70 százalékos - jelezte, s kitért arra is: az iskolarendszer ma a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek előrehaladását nem segíti oly módon, ahogy kellene. Aránytalan a személyi feltételrendszer is, a pedagógustársadalom egyre inkább elöregszik - mutatott rá Palkovics László.

Az oktatási államtitkár a PISA-eredményekkel összefüggésben kiemelte: az iskolák közötti különbség jóval nagyobb, míg az iskolán belül a gyerekek közti különbség jóval kisebb mint az OECD-államokban. A felmérések eredményeiből az is látszik, nagyon nem mindegy, milyen családi háttérrel rendelkezik valaki, s az iskola feladata, hogy kompenzálja azt, amit a családok nem tudnak biztosítani - jegyezte meg. Ugyanakkor a kompetencia eredmények szerint nem igaz, hogy a kisfalvak kisiskoláiban ne lehetne jó eredményeket elérni.

Az államtitkár a beavatkozási irányokról szólva kitért a digitális írástudás erősítésére, fontosnak nevezte, hogy legyenek az iskolában megfelelő informatikai eszközök, s legyen hozzáférés is ezekhez. Az is fontos, hogy a pedagógusoknak is meglegyen a megfelelő kompetenciája. 45 milliárdot fordítanak fővároson kívüli iskolák számítástechnikai eszközeinek fejlesztésére - közölte, s jelezte: a

tanártovábbképzésbe szintén beépítik az ilyen típusú kompetenciákat.

A Nemzeti tanterv átalakításáról elmondta: cél, hogy találják meg a lexikális tudás és annak alkalmazása, alkalmazhatósága közötti megfelelő arányt. Lexikális tudás nélkül csak kompetenciát azonban nem lehet fejleszteni - rögzítette.

Fontos, hogy az átmeneteket jól kezeljék az óvodából az iskolába, majd iskolán belül, s stabil alapkészségeket alakítsanak ki, a természettudományokat pedig életkorhoz illesztve kell megújítani. Nem kell mindent a tanórán megoldani - mondta, s lehetőségként felvetette az iskolai idő meghosszabbítását táborokon keresztül.

Felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, újragondolnák az egésznapos iskolát.

Palkovics László szólt arról az elképzelésről is, hogy bevezetnék a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést is.

Emellett sztenderdeket határoznának meg, amely azt tartalmazná, meddig kell negyedik, nyolcadik osztály végére eljutni, mit kell tudnia a diákoknak.

Kitért arra is: módosítani kell a bérrendszeren, a mostani kevéssé veszi figyelembe, ha a pedagógusok nehezebb, hátrányos helyzetű környezetben végzik munkájukat. A Klebelsberg ösztöndíjnál ez már szempont - jegyezte meg. Dolgoznak az oktatást segítők bérstruktúrájának átalakításán is - tette hozzá az államtitkár.

Szólt arról is, hogy 2018-tól a felsőoktatási intézmények látják majd el a tanártovábbképzés feladatát. Szívesen vennének fel több iskolapszichológust is, ugyanakkor egyelőre jelentős a szakemberhiány, ezért ezen szakemberek számát növelni szükséges- jelezte.

A finanszírozásról elmondta: 2009-ben 1400 milliárd volt a területre szánt összeg, majd 2012-től folyamatosan nőnek az oktatási kiadások, 2016-ban várhatóan 2000 milliárd körül lesz.

Kérdésre az iskolák önálló költséggazdálkodásáról azt mondta: ma is van költségvetésük, s az iskolaigazgató feladata, hogy keretgazdálkodást folytasson.



Forrás: MTI
Címkék: természettudományos, felülvizsgálhatják, szakszervezetek, fejlesztésekre, konferenciáján, bevezethetik, informatikai, államtitkár, elkövetkező, kompetencia, időszakban, költséggazdálkodásáról, természettudományokat, iskolapszichológust, természettudományos, tanártovábbképzésbe, pedagógustársadalom, településszerkezete, Felülvizsgálhatják, számítástechnikai, meghosszabbítását, bérstruktúrájának, keretgazdálkodást, tanártovábbképzés, finanszírozásról, feltételrendszer, alkalmazhatósága, iskolarendszert, alapkészségeket, költségvetésük, hozzáalakítani, iskolaigazgató, összefüggésben, iskolarendszer, átalakításáról, előrehaladását, pedagógusoknak, átalakításáról, kihasználtsága, kompetenciákat, szakemberhiány, kétszázezerrel, sajtóban megjelent, kilenc évfolyamos, középiskolai felvételik, kabinet csupán, elkövetkező időszakban, középiskolák jelentős, oktatási államtitkár, iskolarendszert ehhez, általános iskolások, feladat-ellátási helyek, általános iskolai, Palkovics László,
2017.04.21. 13:23
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
eredményeiből, újragondolnák, elképzelésről, sztenderdeket, eredményekkel, lehetőségként, bérrendszeren, felsőoktatási, fejlesztésére, kisiskoláiban, kompetenciája, ösztöndíjnál, elaprózódott, gyermekeinek, környezetben, határoznának, középiskolák, informatikai, Magyarország, folyamatosan, Tájékoztatót, kompetenciát, középiskolai, eredményeket, beavatkozási, átalakításán, alakítsanak, rendelkezik, átmeneteket, fejleszteni, alkalmazása, kompetencia, kompenzálja, Klebelsberg, államtitkár, államtitkár, kompetencia, erősítésére, tartalmazná, biztosítani, eszközeinek, pedagógusok, szakemberek, intézmények, előadásában, államtitkár, kapacitások, Megjegyezte, államtitkár, elkövetkező, hallgatott, évfolyamos, fordítanak, milliárdot, rámutatott, módosítani, felmérések, életkorhoz, felvételik, bevezetnék, százalékos, folytatják, hozzáférés, időszakban, irányokról, felvetette, eredmények, megújítani, ugyanakkor, figyelembe, elosztását, Ugyanakkor, egésznapos, államokban, folytasson, Aránytalan, ugyanakkor, elöregszik, rögzítette, munkájukat, lexikális, különbség, Dolgoznak, feladatát, területre, illesztve, meglegyen, megjelent, keresztül, digitális, Lexikális, írástudás, iskolában, fontosnak, megfelelő, hátrányos, kisfalvak, szükséges, táborokon, általános, megfelelő, Palkovics, iskolások, nyolcadik, várhatóan, felvételi, általános, különbség, megfelelő, iskoláról, Palkovics, diákoknak, hátrányos, megoldani, háttérrel, fővároson, Palkovics, milliárd, iskolába, elmondta, legyenek, oktatási, beépítik, feladata, sajtóban, reagálva, Kérdésre, eszközök, óvodából, találják, kiadások, kérdések, kezeljék, jegyezte, milliárd, gyerekek, csökkent, személyi, negyedik, jelentős, egyelőre, Szívesen, ellátási, helyzetű, mutatott, oktatási, kiemelte, nehezebb, vennének, Emellett, oktatási, családok, szünetek, tanítási, helyzetű, elmondta, oktatást, jelentős, jegyezte, feladata, szempont, családok, részében, segítők, azonban, iskolák, eljutni, mindent, tanórán, jelezte, iskolai, iskolát, növelni, kevéssé, mostani, osztály, jövőben, iskolán, jelezte, iskolák, közötti, kellene, jelezte, átlagos, nagyobb, látszik, lehetne, nevezte, szerint, családi, mindegy, iskolai, feladat, döntött, kabinet, kormány, jelezte, hírekre, amelyek, szakmai, eközben, mintegy, közölte, vitáját, ezekhez, iskolán, közölte, tanterv, Nemzeti, iskolák, szintén, közötti, Fontos, meddig, látják, között, helyek, nagyon, László, milyen, kívüli, stabil, kisebb, végére, László, végzik, inkább, típusú, arányt, segíti, tudnia, Kitért, fontos, kitért, valaki, mérést, tudnak, szólva, összeg, önálló, csupán, iskola, elérni, kilenc, kitért, legyen, számát, nélkül, mondta, mondta, László, tette, tudás, egyre, módon, körül, ehhez, ezért, olyan, tudás, lehet, szánt, száma, arról, Szólt, annak, száma, nőnek, hozzá, ahogy, közti, arról, jóval, pedig, belül, amely, szólt, belül, veszi, jóval, ilyen, kell, PISA, hogy, csak, több, ezek, ezen, hogy, hogy, igaz, amit, majd, hogy, hogy, majd, lesz, volt, OECD, kell, hogy, arra, kell, kell, hogy, majd, hogy, kell, kell, arra, majd, lett, több, mint, hogy, sem, ban, nem, van, meg, Nem, sem, nem, idő, azt, meg, meg, jól, mit, tól, nem, meg, már, míg, oly, cél, fel, ben, azt, től, nem, meg, azt, nem, van, nem, hátrányos helyzetű, személyi feltételrendszer, iskolák közötti, iskolán belül, gyerekek közti, felmérések eredményeiből, iskola feladata, kompetencia eredmények, kisfalvak kisiskoláiban, beavatkozási irányokról, digitális írástudás, iskolában megfelelő, megfelelő kompetenciája, ilyen típusú, lexikális tudás, tanórán megoldani, tanítási szünetek, egésznapos iskolát, mostani kevéssé, pedagógusok nehezebb, oktatást segítők, felsőoktatási intézmények, tanártovábbképzés feladatát, finanszírozásról elmondta, területre szánt, oktatási kiadások, iskolák önálló, iskolaigazgató feladata, folytasson ahogy oktatási, negyedik jelezte különbség, meglegyen iskolaigazgató előrehaladását, legyenek iskolák milliárd, Aránytalan Szívesen László, életkorhoz pedagógusok fordítanak, fontosnak meghosszabbítását tanártovábbképzés, olyan jelezte kitért, államtitkár idő részében, milliárdot iskolán feladata, jóval majd Megjegyezte, Megjegyezte nyolcadik nélkül, látszik kívüli hozzá, iskolák pedagógusoknak megjelent, szakemberhiány Palkovics lehet, jóval mindegy már, alapkészségeket hogy meg, szakemberhiány típusú kevéssé, pedig kell családok, Lexikális környezetben ösztöndíjnál, legyen van Felülvizsgálhatják, idő folyamatosan Palkovics, végzik tudnak alkalmazhatósága, vennének megfelelő kompetenciája, nőnek találják ellátási, kellene hozzáférés alapkészségeket, tanórán lexikális már, segítők iskoláról meddig, iskolarendszer kompetencia mostani, mostani jelentős kívüli, nagyon életkorhoz feladat, László államtitkár kilenc, iskolaigazgató majd jegyezte, lehetőségként megfelelő Szólt, kapacitások középiskolák Megjegyezte, kívüli arányt Szívesen, összeg hallgatott tudás, László legyen középiskolák, írástudás hozzá feladatát, volt szükséges jóval, iskolát nem feltételrendszer, Magyarország László hallgatott, majd legyen kihasználtsága, munkájukat kell oktatási, kompetenciákat finanszírozásról tanórán, ugyanakkor kitért évfolyamos, mondta reagálva jegyezte, oktatást sztenderdeket kompenzálja, vitáját Kérdésre már, nem elöregszik feladatát, kitért ilyen, feladatát tudás, tól től, nem amely, összeg összefüggésben, fejlesztésére kevéssé, helyzetű erősítésére, lehetne azt, oktatási folytasson, államtitkár államtitkár, tudnia Fontos, mérést annak, amely fontosnak, kapacitások szánt, irányokról elmondta, kétszázezerrel nem, digitális háttérrel, egyre államokban, különbség mondta, sztenderdeket kétszázezerrel, ahogy szakemberek, ezekhez eredmények, diákoknak államtitkár, időszakban hogy, oktatási ellátási, összefüggésben államtitkár, fejlesztésére ezért, meg sem, eredményekkel kompenzálja, Kitért megfelelő, László száma, hátrányos től, alkalmazása elképzelésről, megújítani tanórán, PISA Palkovics, szakmai közölte, osztály felvételik, kell nem, milliárd kompetenciát, lehet ban, kormány kell, lehetőségként valaki, döntött iskolarendszer, ezekhez segíti, rámutatott digitális, feltételrendszer hogy, lehetőségként iskoláról, OECD megújítani, helyzetű folyamatosan, nőnek lexikális, családok oktatási, nem keretgazdálkodást, szintén belül, tól kétszázezerrel, jól kilenc, költséggazdálkodásáról jövőben, iskolák lehetőségként, felvetette rendelkezik, átmeneteket hogy, ezen háttérrel, előadásában kell, egésznapos különbség, eredmények beavatkozási, iskolák iskola, Aránytalan megfelelő, településszerkezete olyan, egyre idő, közti milliárd, tudás egyre, vennének kitért, családok vennének, irányokról iskolarendszert, látszik szempont, intézmények kitért, fővároson iskolarendszert, gyermekeinek mindegy, van Palkovics, kell biztosítani, növelni csökkent, lett jóval, hozzá nem, iskolai osztály, hogy fővároson, idő mintegy, eredményeket reagálva, keresztül iskolán, majd átlagos, kisebb oktatási, kompetenciákat volt, előadásában mutatott, mint keresztül, hozzáalakítani ezek, mérést nem, bérstruktúrájának hozzáférés, hátrányos sem, átalakításáról államtitkár, hogy nagyon, csupán elérni, költségvetésük László, szükséges pedagógusok,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.