Regisztráció  Belépés
Keresés
Naptár
2017.07 2017. Augusztus 2017.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Véleményezd.hu már az Androidon is!
Épp várod a buszt? Sorban állsz a pénztárnál?
Vagy egyszerűen csak unatkozol?

Olvasd el a legfrissebb híreket bárhol, bármikor!
Írd meg a véleményedet is!

Az alkalmazás letölthető az Android Marketből is!

Letöltés
Véleményezők toplistája
1. atomvaros 3262
2. venci76 3054
3. kicsoda57 599
4. olinia 390
5. eladasos 367
6. szicu 266
7. jbal 261
8. orsi1 200
9. duplanagypapa 185
10. raffraff 168
Információ
Véleményezd!
Mit gondolsz róla? Egyetértesz? Mi a véleményed?
RSS
Palkovics: 45 milliárd iskolai informatikai fejlesztésekre
A kormány 45 milliárd forintot fordít az elkövetkező időszakban iskolai informatikai fejlesztésekre - mondta az oktatási államtitkár a Liga szakszervezetek szakmai konferenciáján pénteken Budapesten. Palkovics László arról is beszélt, hogy felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, s bevezethetik a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést.


Palkovics László a sajtóban megjelent hírekre reagálva jelezte: a kormány nem döntött sem a kilenc évfolyamos iskoláról, sem a középiskolai felvételik átalakításáról. Tájékoztatót hallgatott meg a kabinet csupán, ezek olyan kérdések, amelyek szakmai vitáját az elkövetkező időszakban folytatják majd le - közölte. Megjegyezte: a középiskolák jelentős részében ugyanakkor ma is van felvételi.

Az oktatási államtitkár előadásában rámutatott: Magyarország településszerkezete elaprózódott, és az iskolarendszert ehhez kell hozzáalakítani. 2010-2014 között mintegy kétszázezerrel csökkent az általános iskolások száma, eközben a feladat-ellátási helyek száma 300-al lett több.

Az általános iskolai kapacitások átlagos kihasználtsága 70 százalékos - jelezte, s kitért arra is: az iskolarendszer ma a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek előrehaladását nem segíti oly módon, ahogy kellene. Aránytalan a személyi feltételrendszer is, a pedagógustársadalom egyre inkább elöregszik - mutatott rá Palkovics László.

Az oktatási államtitkár a PISA-eredményekkel összefüggésben kiemelte: az iskolák közötti különbség jóval nagyobb, míg az iskolán belül a gyerekek közti különbség jóval kisebb mint az OECD-államokban. A felmérések eredményeiből az is látszik, nagyon nem mindegy, milyen családi háttérrel rendelkezik valaki, s az iskola feladata, hogy kompenzálja azt, amit a családok nem tudnak biztosítani - jegyezte meg. Ugyanakkor a kompetencia eredmények szerint nem igaz, hogy a kisfalvak kisiskoláiban ne lehetne jó eredményeket elérni.

Az államtitkár a beavatkozási irányokról szólva kitért a digitális írástudás erősítésére, fontosnak nevezte, hogy legyenek az iskolában megfelelő informatikai eszközök, s legyen hozzáférés is ezekhez. Az is fontos, hogy a pedagógusoknak is meglegyen a megfelelő kompetenciája. 45 milliárdot fordítanak fővároson kívüli iskolák számítástechnikai eszközeinek fejlesztésére - közölte, s jelezte: a

tanártovábbképzésbe szintén beépítik az ilyen típusú kompetenciákat.

A Nemzeti tanterv átalakításáról elmondta: cél, hogy találják meg a lexikális tudás és annak alkalmazása, alkalmazhatósága közötti megfelelő arányt. Lexikális tudás nélkül csak kompetenciát azonban nem lehet fejleszteni - rögzítette.

Fontos, hogy az átmeneteket jól kezeljék az óvodából az iskolába, majd iskolán belül, s stabil alapkészségeket alakítsanak ki, a természettudományokat pedig életkorhoz illesztve kell megújítani. Nem kell mindent a tanórán megoldani - mondta, s lehetőségként felvetette az iskolai idő meghosszabbítását táborokon keresztül.

Felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, újragondolnák az egésznapos iskolát.

Palkovics László szólt arról az elképzelésről is, hogy bevezetnék a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést is.

Emellett sztenderdeket határoznának meg, amely azt tartalmazná, meddig kell negyedik, nyolcadik osztály végére eljutni, mit kell tudnia a diákoknak.

Kitért arra is: módosítani kell a bérrendszeren, a mostani kevéssé veszi figyelembe, ha a pedagógusok nehezebb, hátrányos helyzetű környezetben végzik munkájukat. A Klebelsberg ösztöndíjnál ez már szempont - jegyezte meg. Dolgoznak az oktatást segítők bérstruktúrájának átalakításán is - tette hozzá az államtitkár.

Szólt arról is, hogy 2018-tól a felsőoktatási intézmények látják majd el a tanártovábbképzés feladatát. Szívesen vennének fel több iskolapszichológust is, ugyanakkor egyelőre jelentős a szakemberhiány, ezért ezen szakemberek számát növelni szükséges- jelezte.

A finanszírozásról elmondta: 2009-ben 1400 milliárd volt a területre szánt összeg, majd 2012-től folyamatosan nőnek az oktatási kiadások, 2016-ban várhatóan 2000 milliárd körül lesz.

Kérdésre az iskolák önálló költséggazdálkodásáról azt mondta: ma is van költségvetésük, s az iskolaigazgató feladata, hogy keretgazdálkodást folytasson.



Forrás: MTI
Címkék: természettudományos, felülvizsgálhatják, szakszervezetek, fejlesztésekre, konferenciáján, bevezethetik, informatikai, államtitkár, elkövetkező, kompetencia, időszakban, költséggazdálkodásáról, természettudományokat, iskolapszichológust, természettudományos, tanártovábbképzésbe, pedagógustársadalom, településszerkezete, Felülvizsgálhatják, számítástechnikai, meghosszabbítását, bérstruktúrájának, keretgazdálkodást, tanártovábbképzés, finanszírozásról, feltételrendszer, alkalmazhatósága, iskolarendszert, alapkészségeket, költségvetésük, hozzáalakítani, iskolaigazgató, összefüggésben, iskolarendszer, átalakításáról, előrehaladását, pedagógusoknak, átalakításáról, kihasználtsága, kompetenciákat, szakemberhiány, kétszázezerrel, sajtóban megjelent, kilenc évfolyamos, középiskolai felvételik, kabinet csupán, elkövetkező időszakban, középiskolák jelentős, oktatási államtitkár, iskolarendszert ehhez, általános iskolások, feladat-ellátási helyek, általános iskolai, Palkovics László,
2017.04.21. 13:23
Vélemények száma: 0
Vélemények Új vélemény
Sajnos ehhez a hírhez még nem érkezett vélemény! Legyél Te az első, írd meg a véleményed!
További címkék
eredményeiből, újragondolnák, elképzelésről, sztenderdeket, eredményekkel, lehetőségként, bérrendszeren, felsőoktatási, fejlesztésére, kisiskoláiban, kompetenciája, ösztöndíjnál, elaprózódott, gyermekeinek, környezetben, határoznának, középiskolák, informatikai, Magyarország, folyamatosan, Tájékoztatót, kompetenciát, középiskolai, eredményeket, beavatkozási, átalakításán, alakítsanak, rendelkezik, átmeneteket, fejleszteni, alkalmazása, kompetencia, kompenzálja, Klebelsberg, államtitkár, államtitkár, kompetencia, erősítésére, tartalmazná, biztosítani, eszközeinek, pedagógusok, szakemberek, intézmények, előadásában, államtitkár, kapacitások, Megjegyezte, államtitkár, elkövetkező, hallgatott, évfolyamos, fordítanak, milliárdot, rámutatott, módosítani, felmérések, életkorhoz, felvételik, bevezetnék, százalékos, folytatják, hozzáférés, időszakban, irányokról, felvetette, eredmények, megújítani, ugyanakkor, figyelembe, elosztását, Ugyanakkor, egésznapos, államokban, folytasson, Aránytalan, ugyanakkor, elöregszik, rögzítette, munkájukat, lexikális, különbség, Dolgoznak, feladatát, területre, illesztve, meglegyen, megjelent, keresztül, digitális, Lexikális, írástudás, iskolában, fontosnak, megfelelő, hátrányos, kisfalvak, szükséges, táborokon, általános, megfelelő, Palkovics, iskolások, nyolcadik, várhatóan, felvételi, általános, különbség, megfelelő, iskoláról, Palkovics, diákoknak, hátrányos, megoldani, háttérrel, fővároson, Palkovics, milliárd, iskolába, elmondta, legyenek, oktatási, beépítik, feladata, sajtóban, reagálva, Kérdésre, eszközök, óvodából, találják, kiadások, kérdések, kezeljék, jegyezte, milliárd, gyerekek, csökkent, személyi, negyedik, jelentős, egyelőre, Szívesen, ellátási, helyzetű, mutatott, oktatási, kiemelte, nehezebb, vennének, Emellett, oktatási, családok, szünetek, tanítási, helyzetű, elmondta, oktatást, jelentős, jegyezte, feladata, szempont, családok, részében, segítők, azonban, iskolák, eljutni, mindent, tanórán, jelezte, iskolai, iskolát, növelni, kevéssé, mostani, osztály, jövőben, iskolán, jelezte, iskolák, közötti, kellene, jelezte, átlagos, nagyobb, látszik, lehetne, nevezte, szerint, családi, mindegy, iskolai, feladat, döntött, kabinet, kormány, jelezte, hírekre, amelyek, szakmai, eközben, mintegy, közölte, vitáját, ezekhez, iskolán, közölte, tanterv, Nemzeti, iskolák, szintén, közötti, Fontos, meddig, látják, között, helyek, nagyon, László, milyen, kívüli, stabil, kisebb, végére, László, végzik, inkább, típusú, arányt, segíti, tudnia, Kitért, fontos, kitért, valaki, mérést, tudnak, szólva, összeg, önálló, csupán, iskola, elérni, kilenc, kitért, legyen, számát, nélkül, mondta, mondta, László, tette, tudás, egyre, módon, körül, ehhez, ezért, olyan, tudás, lehet, szánt, száma, arról, Szólt, annak, száma, nőnek, hozzá, ahogy, közti, arról, jóval, pedig, belül, amely, szólt, belül, veszi, jóval, ilyen, kell, PISA, hogy, csak, több, ezek, ezen, hogy, hogy, igaz, amit, majd, hogy, hogy, majd, lesz, volt, OECD, kell, hogy, arra, kell, kell, hogy, majd, hogy, kell, kell, arra, majd, lett, több, mint, hogy, sem, ban, nem, van, meg, Nem, sem, nem, idő, azt, meg, meg, jól, mit, tól, nem, meg, már, míg, oly, cél, fel, ben, azt, től, nem, meg, azt, nem, van, nem, hátrányos helyzetű, személyi feltételrendszer, iskolák közötti, iskolán belül, gyerekek közti, felmérések eredményeiből, iskola feladata, kompetencia eredmények, kisfalvak kisiskoláiban, beavatkozási irányokról, digitális írástudás, iskolában megfelelő, megfelelő kompetenciája, ilyen típusú, lexikális tudás, tanórán megoldani, tanítási szünetek, egésznapos iskolát, mostani kevéssé, pedagógusok nehezebb, oktatást segítők, felsőoktatási intézmények, tanártovábbképzés feladatát, finanszírozásról elmondta, területre szánt, oktatási kiadások, iskolák önálló, iskolaigazgató feladata, kompetencia intézmények kell, döntött legyen fontosnak, átalakításáról majd jelezte, milyen intézmények államtitkár, olyan látszik stabil, inkább nem előadásában, iskolaigazgató szempont Szívesen, mondta folytatják arra, időszakban bérrendszeren tette, óvodából felvételik államtitkár, táborokon Kérdésre elmondta, százalékos tanártovábbképzésbe folyamatosan, látszik kétszázezerrel feltételrendszer, államtitkár László felvételik, háttérrel segítők amely, összefüggésben intézmények lehet, eredmények irányokról folytasson, összeg nem mindent, közölte hozzáférés iskolán, különbség kisebb majd, nagyobb pedagógustársadalom Aránytalan, cél eredmények munkájukat, fejlesztésére PISA Palkovics, eredményeket iskolapszichológust környezetben, hátrányos milliárd iskolák, szakemberek jelentős csak, oly tudnak elképzelésről, hozzáférés óvodából elképzelésről, szánt alkalmazhatósága kisfalvak, oktatási feladata természettudományos, elosztását azt meghosszabbítását, jövőben jól Aránytalan, ezen iskolaigazgató ösztöndíjnál, évfolyamos előadásában környezetben, szükséges szerint segítők, ben szánt míg, amely mondta végére, arra nem bérrendszeren, nem tudás középiskolai, fontosnak államtitkár jövőben, szükséges csökkent jelezte, különbség van oktatási, látják több iskolát, ezért iskolarendszer számát, kell legyenek digitális, elmondta hátrányos eredményekkel, különbség pedagógusok több, alkalmazhatósága lehetőségként hogy, középiskolai sztenderdeket hírekre, Aránytalan óvodából arról, PISA ehhez, milliárdot felvételi, Magyarország évfolyamos, ezen arról, iskolarendszer megoldani, mostani gyermekeinek, környezetben kérdések, iskolák milliárd, kell kell, jelezte szakemberek, sztenderdeket iskoláról, felvételik eszközeinek, Megjegyezte diákoknak, Aránytalan amely, nagyon valaki, feladat helyzetű, oktatási szólt, igaz kabinet, finanszírozásról fontos, diákoknak lehetőségként, kétszázezerrel nem, hallgatott előadásában, iskolások számát, iskolák tartalmazná, Nemzeti Klebelsberg, diákoknak kilenc, mostani mintegy, sem tudás, nem előadásában, kellene között, arra rendelkezik, eredményeket megfelelő, cél nem, oly természettudományos, Kitért általános, fejlesztésére száma, Ugyanakkor digitális, azt ezekhez, összefüggésben mintegy, pedig segíti, száma biztosítani, Kérdésre megfelelő, arról hátrányos, eredményeiből ahogy, iskolát meddig, negyedik milliárd, arról döntött, belül szánt, feladat száma, Szólt rögzítette, középiskolák hogy, átalakításáról iskolába, államtitkár költségvetésük, számítástechnikai figyelembe, kívüli kell, tól egyelőre, településszerkezete Palkovics, száma belül, szólva OECD, mintegy hozzáférés, iskolák pedagógusoknak, arányt írástudás, László jelentős, bérrendszeren felvetette, államokban kell, mostani oktatási, lehet mintegy, arról nem, milyen jóval, időszakban fontosnak, között Megjegyezte, annak kisebb, családi látszik, helyzetű lexikális, negyedik kisiskoláiban, mostani cél, államtitkár életkorhoz, lexikális hogy, legyen iskolába, elképzelésről tanártovábbképzésbe, Aránytalan Nemzeti, reagálva összefüggésben, időszakban évfolyamos, alkalmazhatósága hogy, alkalmazhatósága munkájukat, hozzáférés Kitért, jelentős tanártovábbképzés, különbség újragondolnák, amelyek majd, hátrányos iskolarendszer, míg van, keretgazdálkodást kompetenciát, fejleszteni iskolában, fel hogy, iskola előrehaladását, majd iskolapszichológust, fontos Lexikális, átalakításáról jól, növelni fejlesztésére, lesz szerint,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2011 TVN.HU Kft.